Tips for Dungeons & Dragons

Tips for Dungeons & Dragons


Dungeons & Dragons er en av de mest kjente tabletop rollespill, og med rette --- sin første utgivelse i 1974 utløste fødselen av hele RPG bransjen, inspirerende hundrevis av tabletop og dataspill. Dungeons & Dragons gameplay har utviklet seg litt over det siste tredjedel av et århundre, og noen nyttige tips kan gå en lang vei.

Elementer du trenger

Dungeons & Dragons inneholder en svimlende rekke magiske elementer som figuren din kan bære og bruke, men ofte må du velge å ta med deg, og mange av dem er borderline ubrukelig. En håndfull av magiske gjenstander spesielt er viktig for hver karakter å ha. Prøv å få både en forhekset våpen og fortryllet rustning. The Cloak of Resistance vil gi deg en bonus på alle spare kast, vil Ring of Protection gi deg en nedbøyning bonus, og Amulet of Natural Armor vil gi deg en AC bonus, hver lik elementets fortryllelse nivå.

flankerer

Flankerer er en viktig taktikk for å bruke når engasjert i hånd-til-hånd kamp i versjoner av spillet etter andre utgaven. Hvis du engasjere en fiende med en melee angrep og et vennlig enhet truer det på motsatt side eller hjørne, mottar angrep en to bonus. Denne regelen gjenspeiler ulempe noen hamlet opp to angripere samtidig har i det virkelige liv kamp. Arbeide sammen med dine partikamerater for å angripe fiender kan hjelpe deg å få monstrene til en raskere død. Noen fiender, som de udøde, er immune mot flankerer angrep.

Angrep av Opportunity

Et angrep av muligheter er en free hit du har lov til å gjøre på en fiende som faller hans vakt kort under kamp for å gjøre noe annet, for eksempel drikke en potion, kastet en spell, eller lage en varierte angrep slik som å skyte en bue. Et vellykket angrep av muligheter kan føre til en fiende trollmannens spell å fizzle, gjør den en meget effektiv teknikk. Du kan lett provosere angrep av muligheten fra fiendtlige stridende også, men. For å spille det trygt, unngå å ta ikke-kamphandlinger og aldri bevege seg mer enn den sikre maksimalt fem fot per tur når du er i en kamp. Hvis du er en spell caster, alltid kastet på defensiven som ikke provosere et angrep av muligheter.

Focus Brann

De fleste monstre i Dungeons & Dragons ikke blir noe svakere etter hvert som de blir såret, og kan fortsatt angripe med full villskap før de trekker sin endelige pusten. På grunn av dette, er det alltid et bedre valg for en part til å fokusere på en fiende i en tid da de ble konfrontert med flere fiender. Dette vil vanligvis ta omtrent like lang tid som å angripe dem alle på en gang --- men som hver skurk dør du tar det mye mindre skade hver tur, snarere enn å motta full onslaught helt til slutten.