Tips for Spyro the Dragon

"Spyro the Dragon" er det første spillet i "Spyro" franchise, eid av Insomniac Games. I dette første spillet, er spillere plassert i rollen som ung Spyro, en lilla drage. Han har som oppgave å slippe opp til 80 andre dragene fra sine fengsler, der de ble fengslet av den onde karakter, Gnasty. Gjennom hele spillet vil spillerne finne ulike utfordringer, men Spyro ulike evner kombinert med noen tips vil lede Spyro gjennom sin søken.

Samler

Spyro må få et visst antall collectable elementer for å slå Gnasty. Spesielt må Spyro 6000 perler, 50 drager og 5 egg. Gems er funnet gjennom hvert nivå i ulike farger, som correleate til sin verdi. Røde gems er verdt en eneste perle, grønne gems er verdt to perler, lilla-blå gems er verdt fem gems, gule edelstener er verdt ti perler og rarest - rosa perler - er verdt 25 perler. Spyro må avvike fra trasé for å finne sjeldne perler, og spillerne bør huske på at fiender og brystet vil noen ganger slippe eller inneholde gems.

Det er også drager som Spyro trenger å løsne fra sine fengsler. Av de 80 dragene tilgjengelig i spillet, må Spyro å slippe minst 50 å slå Gnasty. Ved løslatelse, vil dragene ofte gi Spyro nyttige tips til bedre manøvrer og andre nyttige fasetter av spillet. Plattformene på hvilken dragene resten kan også brukes som kontrollpunkter og / eller lagringspunkter. Det er drager i alle unntatt én av de sjefen nivåer, og for å kompensere, en av sjefen nivåer inneholder to drager. Dragons ikke finnes i noen av "flight" nivåer (der Spyro kan fly i stedet for å gli). Alle andre nivåer vil inneholde mellom to og fem drager.

Drage egg er den siste og sjeldneste av de collectable elementer; Spyro må samle minst 5 av de 12 eggene i spillet. Alle eggene er godt skjult, men voktet av blå tyver som vil håne Spyro når han er i nærheten. Spillerne må utnytte Spyro er "charge" evne til å holde tritt med tyvene når de kjører bort, og få dem innenfor rekkevidden av "flamme" angrep er tilstrekkelig for å få egget.

kister

Det er seks forskjellige kister i "Spyro", og den unge dragen trenger dem alle. Kommoder av tre, deres farge toppet kolleger, og metallkister vil alle gi ut en enkelt tilfeldig perle når truffet med en kostnad angrep. Flammeangrep vil arbeide med trekister, men flammeangrep vil ikke.

Sterke kister og låste kister er sjeldnere, og krever avanserte angrep for å åpne. Spyro kanskje ikke ha avanserte muligheter ved å støte en låst brystet, noe som betyr at han har til å gjenopprette en nøkkel eller annet sted på det nivå for å åpne brystkassen. Både sterke og låste kister er preget av kjeder pakket rundt dem, med låste kister også bærer en lås. Disse kister vil gi flere tilfeldige perler når de åpnes.

Den siste brystet, kalles et liv brystet, er lilla med et par øyne "titte ut." Spyro kan ikke lade disse kister, siden han vil bare preller av, men flammeangrep vil åpne dem. Ved å bli åpnet, vil spillerne motta en eneste ekstra liv for hver kiste åpnet.

Bevegelse og Combat

Selv når Spyro ikke kan utføre avanserte angrep, kan en rekke standard trekk kombineres for å lage effektive kombinasjoner. Flammen angrep - anses Spyro varemerke - kan brukes når som helst, selv når han er i bevegelse og / eller gliding. Når omgitt av motstandere, kan Spyro spinne og bruke sin flamme angrep for å holde fiender på avstand. De eneste fiende flammeangrep de ikke motarbeider er de i metall rustning.

Under boss kamper, vil visse angrep ikke fungerer så godt med andre, men alle sjefer er i hovedsak som vanlige motstandere med eksepsjonelt høy "helse" eller "hit poeng." Boss kamper i "Spyro the Dragon" er bare et spørsmål om å memorere sjefens reaksjon på visse trekk og finne ut sjefen 'mønster. Spyro kan deretter flytte tilsvar å utarme sjefens helse.