Tips og hint på "Mystery Case Files: Madame Fate"

"Mystery Case Files: Madame Fate" er satt i et karneval som proprietress forutser sin egen død. I etterforskningen, løse du skjult-objekt puslespill å finne ut hvor den karneval ansatte, hvorav planer om å myrde Madame Fate. Hvert kapittel av spillet avsluttes med en utfordrende krystall-ball puslespill; du kan hoppe over et puslespill, men du vil lide en tidsstraff på neste nivå. De krystall ball oppgavene er mer enkelt løses når du vet nøyaktig hva du trenger å gjøre.

The Bearded Lady

Det andre nivået av "Madame Fate" er en undersøkelse av Bearded Lady, og i den endelige puslespillet, må du plassere filmbilder på hjulene og ordne dem i riktig rekkefølge for å produsere komplette animerte filmer. Det er fire hjulene, og hver og en har et bilde ved siden av den. Du vil også se en serie bilder som kjører vertikalt ned på venstre side av skjermen; fire av disse bildene matche de ved siden av hjulene. Du må rotere bildene til venstre, slik at de står overfor samme retning som de av hjulene. Deretter trekker du den røde spaken under bildene til venstre, og trykk deretter på den røde knappen ved siden av hvert hjul. Hvis dette er gjort riktig, vil de barer over hjulene forsvinner, og du kan plassere filmene fra bunnen av skjermen på hjulene. Trykk på den grønne knappen i midten av skjermen for å starte en film og den røde knappen for å stoppe det. For hver film, kan du klikke to rammer til å bytte sine posisjoner. Når rammene er i riktig rekkefølge, vil det grønne lyset på bunnen av skjermen blinke, og du kan jobbe med den neste filmen.

contortionist

Den femte etterforskningen fører deg til en serie av støtfangere, som i et flipperspill. Ved hjelp av baller som du faller fra toppen av skjermen, må du slå alle støtfangere til samme farge. Hvert hjørne av skjermen har en annen farge som matcher støtfangere. For å finne ut hvilke farger som skal jobbe mot første, se etter hjørnet som har blinkende ringer. Du vil bli bedt om å endre støtfangere til hver av de fire fargene.

Daredevil

Den sjette krystall ball puslespillet kan være tidkrevende, og du bør tillate deg selv i minst 10 minutter for å løse det. Sentrum av skjermen funksjoner fliser med bilder, bokstaver og tall. Bare 10 av flisene er nødvendig for dette puslespillet; du kan klikke dem alle, og uviktig seg vil forsvinne. Den venstre og høyre side av skjermen har ringer som du kan slå til å avsløre flere bilder. Målet her er å danne en slags ligning, som er vist i bunnen av skjermen. Velg ett bilde fra en ekstern til venstre og ett bilde fra en ekstern til høyre for å "legge opp" til en av senter bildene. For eksempel, et bilde av en munk og et bilde av en nøkkel legge opp til en ape, og bilder av en boks med bensin og en kamp lik en eksplosjon. Noen av ligninger kan være vanskelig, men hver dial bilde brukes bare én gang, innsnevring dine mulige valg for senere ligninger.