Top Gear Racing Games

Få videospill serien har vart så lenge - eller gytt så mange titler - som "Top Gear" -serien av bilspill. Starten i 1992 med titulær "Top Gear" for Super Nintendo har "Top Gear" racing spill serien sett over 16 spill utgitt på ni ulike systemer, inkludert Xbox og PlayStation 2. Den "Top Gear» -serien har også produsert en spinoff-serien kjent som "Top Gear Rally", samt den frittstående spill "Top Gear Hyper Bike."

Top Gear (SNES)

En av de aller første racing spill utgitt på Super Nintendo Entertainment System, "Top Gear" kom inn på scenen i slutten av 1992, og fant spillere som tar på seg rollen som en rallyfører som bare ønsker å være den raskeste føreren i verden . Mens "Top Gear" var en verdig konkurrent til andre fartsfylte racing spill av 16-bit æraen, den evig forseglet sin plass i historien ved å være det første spillet i sitt slag til å tilby en multiplayer modus, slik at to spillere til å rase head -til-hode i en stil som snart ville bli kopiert av alle andre racingspill å treffe markedet.

Top Gear: Daredevil (PS2)

I en avgang fra den typiske tema i serien, "Top Gear: Daredevil" velger å eschew ideen om organisert racing - det være seg gateløp eller en mer profesjonell arena - i favør av mynt-samling oppdrag og ødelegges miljøer. I et forsøk på å ri bølgen av suksess skapt av nettopp utgitt "Crazy Taxi" game, "Top Gear: Daredevil" forsøk på å etterligne sa spillets panisk pacing og sinnsyk "vi bryr meg ikke om du ødelegge det" spillestil. Dessverre, på grunn av en shoddily designet fysikkmotor - som rutinemessig tillatt å pløye uhindret gjennom biler, men førte deg til en død stoppe når du treffer en lys post - begrenset spillmuligheter, og en bildefrekvens som ofte redusert til en crawl, spillet ble hamret av kritikerne som en under pari "Crazy Taxi" klone, og trakk sterke vurderinger fra alle rundt.

Top Gear: RPM Tuning (Original Xbox)

Den eneste spillet i «Top Gear» -serien til å vises på en Microsoft-konsollen, "Top Gear: RPM Tuning" ble møtt med dundrende dårlige vurderinger ved utgivelsen. En svak historie blir presentert for spillere som et oppsett for de forskjellige løpene de vil innlate seg på, men tegnene er livløs og kjedelig, og historien i seg selv er convoluted over nesten alt Uwe Boll noensinne produsert. Kritikere også sitert en dårlig fysikkmotor, mangel på forskjellige spillmoduser, og ikke nok variasjon i tilpasning motor - evnen til å tilpasse bilene var det store salgsargumentet bak "Top Gear: RPM Tuning" markedsføringen.

Top Gear: Downforce (Nintendo DS)

Den siste planlagte spill for «Top Gear» -serien ble annonsert i slutten av 2007 for Nintendo DS. "Top Gear: Downforce", som antydet av sin tittel, blir det første "top-down" synspunkt spill for serien. Som for skriving av denne artikkelen, det er ingen kjent utgivelsesdato.