Treg lasting Tekstur i "Mass Effect"

"Mass Effect" bærer ånden av space opera, og bringer en episk, galakseomspennende historien til liv. Spillet inneholder spennende action, emosjonell karakter utvikling og fantastiske visuelle effekter. De vakre grafikk kommer til en pris, men som noen maskiner sliter med å vise spillet jevnt. En visuell problem som kan uttales på noen maskiner er teksturene i spillet blir treg å laste.

Texture Pop-In

Når du går inn i et nytt område i spillet, eller rett etter en innlastingsskjermen, kan objekter, mennesker og overflater er uklare og mangler noen detaljer. Etter en liten stund, vanligvis bare noen få sekunder, men noen ganger betydelig lengre, fine detaljer vil komme på plass. Den lave kvaliteten, vil utydelig flater plutselig bli erstattet av de vanlige detaljerte teksturer. Denne forsinkelsen og visuell overgang fra lav til høy kvalitet teksturer kalles tekstur pop-in. Tekstur pop-in er ikke en bug eller visuelle feil, selv om det kan være distraherende og utbredt til tider.

Forårsake

Ved visning av grafikken i spillet, har datamaskinen til å lagre alle visuelle eiendeler minne for enkel tilgang, inkludert teksturer. Dette betyr at en datamaskin har til å flytte alle elementene som skal vises fra lagring på harddisken til aktiv hukommelse. Jo mer detaljert en tekstur er større det er, jo lengre tid tar det å laste. Datamaskinen bruker lavere kvalitet teksturer første som plassholder mens det strømmer høyere oppløsning teksturer til datamaskinen; dette kalles tekstur streaming. Jo mer informasjon datamaskinen fungerer på behandlingen, fra andre visuelle effekter for eksempel, jo lenger tid det tar for høyere kvalitet teksturer å være fullt lastet inn i spillet.

Hensikt

"Mass Effect" bruker tekstur streaming som et middel for å redusere lastetider. I stedet for å tvinge deg til å vente på en lasteskjerm hver gang nye visuelle eiendeler er helt lastet inn, for eksempel når du åpner inventar skjermen, spillet setter deg tilbake i kontroll så snart som mulig med et minimum av sine teksturer lastet. Texture streaming brukes som en avveining mellom å holde lastetider ned og opprettholde visuell kvalitet. Denne teknikken er vanlig for spillmotoren som brukes av "Mass Effect", og kan sees i andre spill som bruker den samme motoren, for eksempel "BioShock» og «Gears of War».

redusere

Spillere på konsollen kan gjøre lite for å redusere tekstur pop-in. Den eneste i spillet innstillingen som har noen effekt i å redusere bildefrekvensen er invalidiser bevegelsesuskarphet. Dette kan litt redusere mengden av tid å laste teksturer. De fleste teksturer laster ganske raskt på konsollen. Hvis tekstur streaming tar mer enn 30 sekunder, kan det være noe galt med konsollen. For PC, den enkleste måten å redusere tekstur pop i er å redusere mengden visuelle effekter. Prøv å redusere noen visuelle effekter, for eksempel tekstur kvalitet, fra innenfor spillets innstillingsmenyen. Mens teksturer pop-in ikke kan elimineres helt på grunn av utformingen av spillets motor, kan det bli noe redusert med senkede visuelle effekter.