Ulike typer strektegning

Linjer i et maleri eller tegning viser hvor bildene skal begynne og hvordan helheten bånd sammen. Artister bruke ulike typer linjer i keramikk, foto, malerier og tegninger for å illustrere kjente eller merkelige objekter og hendelser i verden rundt oss. Men den slags linjer som brukes representerer forskjellige egenskaper til objektene. Tykke, tynne, rette, buede eller hakkete linjer avslører rytme og kontroll til en deltaker samt kunstnerens overraskende kraft observasjon.

Edge og Outline Tegninger

Kantene eller konturer, silhuetter eller konturene av gjenstander kommunisere til en seer hvor ett objekt slutter og en annen begynner. Skissere en plate ved siden av en gaffel, kan kunstneren kjøre den krumme linje av platen inn i gaffelen for å foreslå hvor gjenstandene møtes. Konturlinjer vises som kanter der to objekter møtes, eller kanten der et objekt møter plass rundt den. Den franske impresjonistisk maleren Paul Cezanne ofte malt fortsatt gjenstander som en bolle med frukt. I stedet for å trekke hver hel frukt, kombinert han ett eple inn i det neste å foreslå overlappende som han gjorde i sin 1890-tallet maleri "Stilleben med epler og en Pot of Primroses." Edge og høydekurver ofte skildre den menneskelige figuren. Et raskt få slag kan gjøre opp en kvinnes buet, hvile figur eller omrisset av en mann sittende i en stol.

Uttrykks Linje

Kunstneren bruker linjen til å foreslå følelser. Uttrykksstrektegning bruker ujevn, tykke, tynne, buet eller taggete, rullende eller raske linjer til å artikulere en bestemt følelse i sitt fag eller av sine egne. Outlines er brukt i dette maleriet å beskrive figurer av hunden og månen. Kunstneren kan også variere en linje retning på siden eller lerret å oversette plass og volum. For eksempel, hvis en artist trekker et hus i skogen og en liten bekk å rulle i nærheten av huset, kan bredden og retning av strøm indikerer en følelse kunstneren ønsker å kommunisere. Formørket, tunge linjer definere former og kan bringe med seg ideer om sorg og fortvilelse.

implisitt Linje

Tegninger og malerier ofte avdekke implisitte stilte med linjer som representerer et objekt. En kunstner kan representere en pute på en uoppredd seng av en enkelt rektangulær linje. Betrakteren forstår at de fire opptrukne linjer foreslå dybde og volum, ikke bare fire merkene. En manns ansikt kan gjengis ved hjelp av noen buede streker som en seer registrerer seg som en livaktig ansikt. En kunstner kan representere regn, som Suzanne Caporael gjorde i sin paining "Seeing Things Rain" (1990) ved å stryke noen harde linjer på en diagonal over lerretet. Ideen bak forstått strektegning er at en enkel linje kan foreslå en kjent gjenstand eller hendelse.

Tekstur og mønster

I malerier, fotografier og tegninger tekstur og mønster kommunisere kunstnerens observante øye mot sine omgivelser. Tekstur og mønster tegninger i bestemt show rytme. En tegning av en innsjø full av reflekterte trær er en naturlig hendelse ofte fanget i kunst. En vellykket maleri-en som er behagelig eller tankevekkende å betrakterens øye-rammer hendelsen holde tekstur og mønster i tankene. Kanskje kunstneren vil bare trekke de reflekterte lemmer og kvister kronglete og sammenhengende eller mellomrommet mellom grenene. Tekstur og mønster i kunsten finner ofte sin inspirasjon i naturen. For eksempel, ispedd tykke og tynne linjer, skåret eller malt på en krukke, danner et dekorativt mønster som minner om bølger eller fjelltopper. Tynne, fell skygger eller striper av sollys i et fotografi vises som teksturer og mønstre på bakken. For eksempel kan fotografere en bro i intenst sollys fange stråler av lys og skygge på de bilene nedenfor.