Ungdom & Consumer Culture

Ungdom & Consumer Culture


En forbruker kultur anses å være det naturlige produkt av en sunn, avansert kapitalistisk samfunn. Forbruk er definert av et samfunns kontinuerlig, vellykket materialet oppnåelse og kraft til å kjøpe ønskede varer og tjenester. Disse akkumulerte vesentlige poster og innkjøpte erfaringer kommer til å merke medlemmer av en forbrukerkultur som en vanlig, vellykket eller prestisjetunge individ. Forbrukerkultur påvirker unge medlemmer av samfunnet så mye som det effekter sine eldste og ungdom forbrukerkultur nesten alltid påvirker voksne liv.

Faktaene

Ifølge Julie B. Schor, forfatter av "Born to Buy" nesten hver sektor av markedet har en vellykket segment rettet eksplisitt mot barn og unge. En femtedel av McDonald virksomhet, for eksempel, kommer fra Happy Meal salg. Markedsføring og annonsering eksperter har rettet sine øyne på unge forbrukere fordi unge forbrukere har kjøpekraft. Schor skriver: "Barn i alderen 4-12 gjort $ 6100000000 i kjøp i 1989, $ 23.4 milliarder i 1997 og $ 30 milliarder i 2002 -. En økning på 400 prosent"

Youth innflytelse

I de senere år har foreldre stil forskjøvet noe i USA. Oftere, er foreldre ber barna sine for meninger på mat, klær og andre dagligdagse varer. Markedsføring eksperter innser dette, så de fleste merker har divisjoner eller spesifikke produkter som appellerer direkte til barna slik at foreldrene blir bedt om å bruke penger på en bestemt måte. Barnas tre hovedkategorier av utgifter og innflytelse i utgifter er søtsaker, drikke og snacks, og leker og klær. Det er antatt at husholdninger med to utearbeidende foreldre er mer utsatt for ungdom rettet reklame, siden disse foreldrene kan ha mindre tid til å tilbringe med barna sine, og derfor skyldig følelser som rask forbruk.

tenåringer

Tenåringer har svimlende kjøpekraft i dagens forbrukerkultur, delvis på grunn av deres evne til å fungere (og mangel på månedlige regninger som husleie) og deres posisjon av innflytelse over foreldrenes penger. Annonsører lenge siden isolert det som kalles "cool faktor", går så langt som å skape bevegelser i ungdom mote, musikk og mat, blant andre produkter. Markedsførere løst kaller dette å "ta den helt til gaten", og det inkluderer bruk av høyprofilerte kjendiser til å godkjenne produkter på TV eller i deres personlige liv. Mens alle segmenter av forbrukerkulturen påvirkes av markedsføringsstrategier, er tenåringer spesielt målrettet i mange tilfeller (spesielt fastfood, mote og teknologiske gadgets).

farer

Noen hevder at ungdom forbrukerkultur er mer skadelig for ungdom enn det er fordelaktig. I et essay i boken "Forbrukersamfunnet (Opposing Utsiktspunkt)", Kris Berggren sier at foreldre føler press for å gi sine barn ikke bare nødvendigheter av å leve, men også materielle varer som synes å være koblet til et barns lykke og ultimate velvære . Berggren påpeker at selv om noen foreldre begrense barnas TV-tid (i sin tur begrense sin eksponering mot reklame), er de fortsatt utsatt for dyrket ønsker og forbruk gjennom sine klassekamerater og venner. Dette kan være en utfordring for familier som bevisst velger ikke å delta i forbrukerkultur.

Luxury Forbruk

Ved inngangen til forbrukerkulturen, ble luksusartikler forbeholdt velstående --- vanligvis eldre --- kjøpere. I dag, selv barn be om populære luksusmerker (spesielt i mote og teknologi), og tenåringer til unge voksne har kjøpekraft, ofte gjennom kredittkort, til å kjøpe ting som foreldrene ikke kunne gis på deres alder. Hovedideen bak ungdom luksus forbruk er at de vet hva de vil og er ikke villig til å vente på det. Brands er kjøpt for status, noe som betyr en Gucci klokke er ikke så mye for å fortelle tid som det er for å lage en uttalelse. Mens noen unge forbrukere ennå ikke kan ha en bil eller sin egen leilighet, kanskje de har en high-end plasma-TV på soverommet. Til slutt, luksusmerker avhenge generere emosjonelle vedlegg i alle forbrukere.