Utenat Teknikker for skuespill og sang

Utenat Teknikker for skuespill og sang


Minne er lik en muskel i at jo mer du bruker den, jo sterkere blir det. Når det gjelder skuespill og sang, memorere linjer og tekster er nyttig for å gi en kraftig ytelse fordi du vil føle deg mer selvsikker. Noen mennesker beholde informasjon raskt, mens andre sliter med utenatlæring. Med visse praksiser og øvelser, kan du forbedre din hukommelse.

Gjentakelse

Repetisjon er en av de beste måtene for å styrke og forbedre hukommelsen. Memory fungerer på prinsippet om at jo mer noe blir gjort, jo mer oppbevaring du kjøper av den oppgaven. Gjenta noen linjer eller tekster om og om stivner det i hjernen din og hjelpe deg å få tilgang til det raskere når det trengs. Repetisjon er brukt i ulike områder av læring, inkludert matematikk og rettskrivning. Studerer linjer eller sanger med repetisjon vil forbedre din hukommelse, og gjenta noe høyt kan være et hjelpemiddel for hukommelsen booster.

visualisering

I skuespill og sang, ordene er de viktigste komponentene for å huske, og noen mennesker kan huske bedre gjennom visuelle metoder. Picturing ordene kan være en nyttig teknikk som hjelper prege informasjonen i tankene dine. Skrive ord på papir, se på dem og studere dem vil hjelpe deg forplikte den til minne. For eksempel skrive ned et vers på en sang eller en monolog. Etter å se på det, lukker øynene og bilde ordene. For sangere, synger sammen med lyriske ark er en annen nyttig teknikk.

En brikke av gangen

En overflod av linjer eller tekster å huske kan være overveldende. Imidlertid kan splitte opp ting og huske stykker på en gang bidra til å forenkle ting. For eksempel, hvis du må huske en hel script, arbeide på første akt og forplikte den til minnet før du går videre til andre akt. Hvis du har mange sanger å lære, jobbe med en sang om gangen. Når jeg prøver å huske teksten til en sang, bryte dem ned i å lære et vers om gangen, og da koret.

Øve på

For aktører, kan øving med en scene partner eller venn være nyttig i å forbedre hukommelsen, fordi du kan handle scenen som du lærer dine linjer. Hvis du øver på blokkering på samme tid, vil du knytte linjene med din posisjon på scenen. For sangere, praksis som om du opptre live og knytte ethvert stadium bevegelse med deler av musikken og tekstene du synger. For eksempel, vil du merke at du går scenen rett ved begynnelsen av det andre verset.