Veibeskrivelse for å spille Gin Rummy

Veibeskrivelse for å spille Gin Rummy


Gin rummy har forledet kort-spill-entusiaster siden 1909, da den ble oppfunnet av Elwood Baker og hans sønn C. Graham Baker. Spillere konkurrerer mot hverandre ved hjelp av både både dyktighet og flaks. Gin Rummy spill har en tendens til å ta mindre tid enn standard rummy og vinnes ved å score flere poeng enn motstanderen. En av de sterke appeller av gin rummy er at mens det er et vanskelig spill å mestre, er det et enkelt spill å lære.

Bruksanvisning

1 Deal hver spiller 10 kort og legg ett kort med billedsiden opp på bordet (dette kalles forkaste haug). Plasser resten av dekket, kjent som lager, ved å forkaste haug.

2 Begynn runden. Den ikke-giveren går først ved å velge om du vil ta det øverste kortet i bunken som skal kasseres. Hvis hun nekter, kan forhandleren velge om hun ønsker det øverste kortet i bunken som skal kasseres. Hvis begge nekter, må den ikke-håndtering spilleren trekke fra lager. Spilleren som trakk må slutte hans eller hennes tur ved å plassere et kort på forkaste haug. Merk dette er bare hvordan den første svingen er spilt.

3 Alternativ svinger med motstanderen din, tegning enten et ansikt-opp kort fra forkaste haug eller et ansikt ned kortet fra lager. Målet med spillet er å organisere hendene inn "melds", som består av settene og kjører. Et sett er tre eller fire kort som deler samme rang, slik som fire 8-tallet eller tre dronninger. En kjøre er tre eller flere kort i en sekvens som deler samme farge, for eksempel fem, seks og sju av hjerter.

4 Hold en mental oppmerksom på hånden din poengsum. Ess teller som én, bildekort teller som 10 og alle andre kort teller som sin tallverdi. Eventuelle hender som brukes som en del av en meld ikke scoret.

5 Etter at du har organisert hånden inn melds, må du kaste et kort, eller du kan velge å "banke" hvis poenget verdien av ikke-Meld kort, kjent som "Deadwood", tilsvarer ti poeng eller mindre. Hvis du kaster uten å banke på, er turn over og spillet fortsetter med motstanderen å ta sin tur. Hvis du banke, kast deg et kort med forsiden ned og avsløre hånden til motstanderen din, slik at den er delt inn i melds og Deadwood.

6 Motstanderen må nå avsløre sin hånd. Eventuelle kortene de har som ikke er del av en meld kan "permittert" på din melds. For eksempel, hvis du banke og hånden din er 888, 999, JJJ og en toer, og motstanderen har en 8, 9 eller jack som en del av deres død ved, kan de legge av at Deadwood som en del av din meld.

7 Beregn score for denne runden ved å sammenligne forskjellen på poengverdien av dødt trevirke til dine motstandere '. For eksempel, hvis Dead kortene legge opp til åtte poeng og motstandernes Dead kortene legge opp til 15 poeng (etter legging av), du vil tjene syv poeng. Disse kalles "banke poeng."

8 Beregn andre bonuspoeng og legge dem til hver spillers totalt. Spilleren som får flest poeng vinner runden og spillet fortsetter med en ny runde. Når en spiller når 100 poeng, er kampen over og endelig score er telt. Spilleren med flest poeng vinner. Bonuspoeng opptjenes ved å møte spesielle forhold og er som følger:

Gin Bonus: 25 poeng. Opptjent når en spiller danner en flere flere melds med alle 10 kort. At spilleren må "banke" og deres motstandere er ikke tillatt å permittere sine kort for den runden.

Underslag: 25 poeng. Opptjent når en motstander slag, men dine Dead poeng er mindre enn deres. For eksempel, hvis de har åtte deadwoods poeng og du, etter permittering, har 5 poeng, vil du tjene tre poeng forskjellen pluss 25 poeng bonus.

Spill Bonus: 100 poeng. Opptjent når en spiller når 100 poeng, og dermed endte kampen.

Linje Bonus: 25 poeng per kamp. Tjent på slutten av kampen for hver runde en spiller vunnet i løpet av kampen.

Big Gin: 25 poeng. Tjent ved å danne en eller flere melds benytte 11 kort. I dette tilfellet har spilleren med Big Gin ikke å forkaste når de banker.

Shutout Bonus: Dobler score på hver runde. Tjent med en spiller for å vinne hver runde i en kamp.

Hint

  • Alternativ som omhandler hver runde slik at hver spiller har en sjanse til å handle først.
  • En vanlig strategi er å ta hensyn til hva motstanderen måtte trenge i hånden for å danne en meld. Målet vil da være å holde den spilleren fra å skaffe dette kortet enten ved å trekke det fra forkaste haug, eller holde den hånden din hvis du allerede har det.
  • Et ess er alltid vurderes som lav. Det vil si, når det danner et løp, må det være A-2-3, ikke QKA.