Veiledning for elektronisk Battleship

Den svært vellykkede Battleship brettspill fra Milton Bradley har en elektronisk versjon som bruker enkel programmering og lydeffekter til mer nøyaktig bilde av den oppfatning av moderne krigføring til havs. Sette den opp tar litt mer tid enn low-tech versjon, men når du først får taket på det, er det ganske lett.

montering

Et spill av elektronisk Battleship inneholder en base bord, en delelinje skiller hver spillers halvparten av styret fra hverandre, 168 hvite plugger (som representerer målet), 84 røde knagger (som representerer treff), og 10 plast skip (fem for hver spiller). Plasser fire AA-batterier i sporet på brettet, og koble den skillelinjen på plass. Hver spiller skal plassere sine skip i posisjon på sin side av brettet, og deretter begynne å programmere koordinatene inn i spillet.

programmering

Når du slår på spillet, vil en stemme si "Velg spill." Trykk den første knappen for å velge det første spillet, og den andre knappen for å velge antall spillere. Når du blir bedt, bør den første spilleren skriver i brevet, og antall hver koordinat inneholder et skip, og trykk "Enter" -knappen. Da er det den andre spillerens tur; han skulle gjenta prosessen som den første spilleren nettopp avsluttet. Når han trykker "Enter", alle koordinatene skal være låst inn i spillet.

spille

Spillere alternativ snur før spillet slutter. På hver tur, de spillertyper i koordinatene inn i Battleship bord, trykker du på "Fire" -knappen. Spillet vil spille av lyden av en rakett avfyring. Hvis den treffer, vil spillerne høre en eksplosjon. Når et skip synker, vil spillet kunngjøre det til begge spillerne. Når en spiller synker alle de andre spillernes skip, vil datamaskinen erklære vinneren og spille "Taps" for taperen.

vara~~POS=TRUNC

Elektronisk Battleship innebærer et par alternative spillere stiler: en som lar en spillers tur fortsette så lenge han fortsetter å score hits, og en annen som tillater spillere å ta en rekke bilder for hvert skip av deres som ikke har blitt senket. En tredje variant lar spillerne lage sine egne sekvenser. Du får tilgang til disse veksler på begynnelsen av programmerings scenen når stemmen ber deg om å velge spillet; bare å trykke på knappen matche den versjonen du ønsker.