Virkningene av popkultur på tenåringer

Virkningene av popkultur på tenåringer


Fødselen av popkulturen kan spores tilbake til den perioden som fulgte den industrielle revolusjon. Anthony Curtis ved University of North Carolina i Pembroke bemerker at industrialisering forårsaket en økning i produksjonen av konsumvarer. Dette førte til fremveksten av reklame og underholdning næringer som former hvordan tenåringer tenker, kjole og oppfører seg. Kulturen har, over flere tiår, påvirket videospill, filmer og musikk.

Self-definisjon

Pop kultur idoler som Eminem, Britney Spears og Jennifer Lopez prosjekt motebilder som noen tenåringer bruker til å markere sine personlige opptredener. Bildene oppmuntre ungdom til å eksperimentere med klær og andre mote tilbehør som hansker og sko til forbinder med pop idoler for sine valg. Dette kan ha betydning for deres selvidentifikasjon og modning fordi det gjør dem føler deg komfortabel og akseptert i samfunnet.

Språk

Populærkulturen innholdet som formidles gjennom sjangre som rap musikk har ført til utviklingen av ungdoms slang. Renford Reese, forfatter av "American paradoks: Unge svarte menn," bemerker at et slang ord i bruk i dag kan være utdatert neste år. BBC melder at økt bruk av slang eller street språk blant tenåringer kan likevel hemme deres evne til å kommunisere med eldre mennesker, eller innen fagmiljøene.

Kjønn

Popkulturen innhold med høy seksuelt innhold kan, ifølge National Institute of Child Health and Human Development, oppfordrer ungdom til å engasjere seg i seksuelle handlinger. Seksuelle meldinger i musikk og filmer ofte ikke fremme sikker sex praksis, herunder bruk av beskyttelse. Som et resultat, kan seksuelle aktiviteter oppmuntret av populærkulturen fører til sammentrekning av sykdommer eller ungdoms graviditet.

Vold

The American Journal of Nursing rapporterer at som forelder, bør du installere programvare som blokkerer din ungdoms fra tilgang til nettsteder som viser former for vold som slåss og avfyring av skytevåpen. Eksponering for vold anslått av media kan oppmuntre tenåringer til å engasjere seg i kriminelle atferd som kan inkludere ran eller overfall. Eksponering for voldelige dataspill kan også fremme fysisk aggresjon blant tenåringer, ifølge AJN.