Virtuelle verdener å spille Online

Internett i dag har gitt opphav til utallige virtuelle verdener som oppfyller en rekke funksjoner, som for eksempel utdanning, spill og selv utforskning og innovasjon. Disse virtuelle verdener gir data simulerte miljøer, komplett med en spillers avatar og varierende regler og kjennetegn for spilleren å nyte. Noen verdener eksistere som spill, mens andre bare eksistere som verdener i seg selv.

runes~~POS=TRUNC

Ifølge Guinness World Book of Records, Runescape er rangert som den mest populære online MMORPG, eller MMORPG. Mens gratis for alle å spille, Runescape gir også en betalt oppgradering alternativ for spillere som ønsker å utforske ekstra områder og fullføre andre oppgaver. Programvare selskapet Jagex Games Studio driver og vedlikeholder Gielinor, en verden av Runescape, hvor spillerne kan skape karakterer og bygge kompetanse, som gruvedrift, eller arbeide for å bli krigere.

Andre liv

Laget av Linden Lab i 1999, har Second Life blitt et online 3D-verden formet av folk som spiller i den. I motsetning til mange 3D-verdener sentrert rundt gameplay, presenterer Second Life seg som en andre verden for folk å bebo, hvor spillere kan handle, starte en bedrift, delta på live-forestillinger og mer. Noen spillere har til virtuelle arbeidsplasser innenfor Second Life verden. Noen universiteter, for eksempel Notre Dame, se den virtuelle verden som et godt verktøy for fjernundervisning.

Onverse

I likhet med Second Life, Onverse tilbyr spillere en virtuell verden svært lik vår egen som er integrert med et sosialt nettverk. Spillere kan designe en personlig avatar, spille spill, gå på shopping og samhandle med andre på nettet. Det annonserer også interessante steder å utforske, for eksempel gamle plass templer og røde elvene. Onverse sosiale nettverk tillater spillere å dele blogger, oppdatere venner på en spillers status, chat og mer.

Whyville

En online virtuell verden, hovedsakelig for barn, Whyville koster ingenting og gir funksjoner for foreldre og lærere. Gir pedagogiske spill for sine online borgere, bruker Whyville en virtuell valuta "muslinger" og lærer barna om den virkelige verden gjennom ulike funksjoner, for eksempel en nettavis, levende debatter i byens torg, noe som gir barn rett til å delta i avstemninger og mer.