Wahoo Board Spilleregler

Wahoo er et brettspill med flere versjoner som daterer seg tilbake til den amerikanske Southwest i første del av det 20. århundre. Spillet er basert på bevegelse av kuler rundt et spillebrett med to til fire spillere. Vinneren er den første spilleren til å flytte alle sine klinkekuler inn i hjemmet hans plass.

Sette opp spill

Begynner spillet ved at hver spiller ta fire kuler av én farge og sette dem inn i Tribal Grounds området av samme farge. Dette er hver spillers startplass. Bytter rullende terningen; den høyeste rullende spiller flytter først. Spillet vil fortsette til venstre for den første spilleren. Du må flytte den siste marmor eller klinkekuler inn i hjemmet ditt plass ved en nøyaktig kast av terningen for å vinne.

Starte spillet

På din tur, rulle terningen. I den versjonen av spillet er beskrevet i referanse en, vil du flytte marmor fra Tribal Grounds og på startposisjon hvis du kaster en eller en sekser. Hvis du ikke ruller noen av disse tallene, ville det være det neste spillers tur. Hvis du gjør rulle en ett eller seks, ta en marmor og sette den på startposisjon og deretter rulle igjen. Følg pilene rundt spillbrettet, flytte en plass for hver prikk på terningen. Hvis du på noe tidspunkt igjen rulle en ett eller seks, enten fortsette med marmor på brettet eller velg en annen marmor å plassere på startposisjon og rulle igjen.

Møte Andre Marbles

I løpet av spillet, vil du møte dine egne kuler og de av dine motstandere. Når du flytter dine klinkekuler, kan du ikke sende en av dine egne kuler på brettet eller lande på samme plass som en av dine klinkekuler. Bruk i stedet terningen for å flytte marmor som er lengst langs spillebrettet. Hvis du flytter din marmor og lande på samme plass som marmor av en motstander, tilbake motstanderens marmor til Tribal Ground og ta din plass på stedet. Du kan også bestå av en motstander marmor med ingen effekt på hver brikke.

short Cuts

Dersom det på slutten av din tur, har du en marmor på de rosa pilene rundt spillebrettet, kan du bruke en snarvei. Under neste sving, ruller terningen og flytter med klokken rundt pilene, forlater snarvei når du er en pil bak hjemme plass. Hvis du lander en plass foran en rosa pil du kan velge å plassere marmor på midten plass i styret. Hvis du kaster en på terningen, kan du transportere at marmor til den rosa pilen rett før hjemplass.