Wii GPU Secrets

Wii grafikkbehandlingsenhet, eller GPU, er komponent i systemet som produserer grafikken avgjørende for å få glede av dine Wii-spill. Hvert bilde, tekstur og karakter gjengis og vises gjennom Wii GPU.

Wii GPU History

Wii GPU ble avslørt før systemet hadde et offisielt navn. Wii ble da kjent som "Revolution", kodenavnet gitt til den av Nintendo før den offisielle avdukingen for å bygge hype om systemets revolusjonerende egenskaper. GPU ble produsert for Nintendo med ATI, en av de ledende designere av grafikkprosessorer for PC-er og andre enheter. Denne brikken kalles "Hollywood".

Wii GPU Specs

Den "Hollywood" chip er klokket til 243 MHz, eller 243 millioner behandling sykluser per sekund. GPU har 3 MB tekstur minne for å lagre aktive grafikk eiendeler før du skriver ut dem til hovedsystemet prosessor. GPU kan også få tilgang til 24 MB internminne tilgjengelig i Wii med en båndbredde hastighet på 3,9 GB per sekund for å overføre videoelementer med mye fart.

Wii GPU hemmeligheter og rykter

The Hollywood chip har vært ryktet å være 1,5 ganger så kraftig som Gamecube, Nintendo system som er forløperen til Wii. Det er vanskelig å nøyaktig måle dette som kvaliteten på grafikken kan være subjektiv og basert på betrakterens takknemlighet. Det har også vært rapporter om Wii GPU blir hemmelighet i stand til å sende i HD, men som av oktober 2010 denne muligheten har ennå ikke bekreftet av de hengivne brukere som prøver å få alt de kan ut av Nintendo Wii.