Yu-Gi-Oh! kjede~~POS=TRUNC Regler

Kortspillet Yu-Gi-Oh! har tusenvis av forskjellige kort, hver sine egne unike evner og statistikk. Følgelig kan disse kortene interagere med hverandre i forvirrende og motstridende måter. Kjede i Yu-Gi-Oh! løser dette problemet ved å gi spillere med en prioritert rekkefølge av hendelser som de kan løse sine handlinger.

Slå Spillerens Obligatoriske Effects

Løse alle obligatoriske kort effektene av spilleren hvis tur det er. Obligatoriske effektene er kort effekter som må løse når de blir utløst. Et eksempel kan være kort Sangan, som kaller et monster fra kirkegården når den sendes til kirkegården. Hvis begge spillerne har en Sangan i lek og begge dør samtidig, ville turn-spilleren løse hans Sangan først. Kjeden er en fire-trinns prosedyre som jevner ut kamp og balanserer effekter som påvirker begge spillerne samtidig.

Non-Turn Spillerens Obligatoriske Effects

Løse alle obligatoriske kort effektene av spilleren hvis tur det er det ikke. Spillere mister prioritet når det ikke er deres tur; Derfor må den spilleren vente på tur spilleren å løse sine obligatoriske handlinger før han kan løse sine egne obligatoriske handlinger.

Slå Spillerens Valgfritt Effects

Løse alle valgfrie effekter av spilleren hvis tur det er. Peten the Dark Clown, for eksempel, gir spillerne alternativene for sammenkalle et monster når Peten the Dark Clown sendes til kirkegården. Etter at begge spillerne har hatt en mulighet til å løse obligatoriske effekter, spilleren hvis tur det er har da muligheten til å løse sine valgfrie effekter.

Non-Turn Spillerens Valgfritt Effects

Løse alle valgfrie effekter av spilleren hvis tur det er det ikke. Denne spilleren har den siste muligheten til å løse eventuelle effekter i kjeden, fullføre kjeden. Han kan løse virkningene av kort som har "kan" eller "kan" i evnen.