Adventure Puslespill

Eventyr puslespill er i en sub-genre av tradisjonelle "pek-og-klikk" opplevelser som understreker oppgaveløsing over figuren interaksjon. I stedet for å ha en stor beholdning av gjenstander som spillerne må bruke for å samhandle med spillverdenen, spillere i stedet komme seg gjennom spillet ved å løse en sekvens av oppgaver. Tidlige pionerene innen denne sjangeren inkluderer spill som «Myst» og «The 7th Guest", som gjorde bruk av den da nye CD-ROM-teknologi for å streame detaljerte pre-rendret steder fylt med gåter.

miljøer

Tradisjonelle pek-og-klikk eventyrspill er kjent for sine overdådige håndtegnede bakgrunner og lete elementer. I eventyrspillet spill miljøene er sekundære til de oppgaver og bruk av pre-rendret natur brukes ofte. Dette gir detaljert grafikk, men ofte på bekostning av interaktivitet. Spill som "Myst", for eksempel, bare lot deg flytte sammen forhåndsinnstilte stier og du hadde ingen direkte kontroll over kameraet visningen.

Lager

Å ha en stor samling av obskure objekter i beholdningen er et fast innslag i pek-og-klikk-eventyr-sjangeren og utfordringen er ofte å finne ut hvordan du kan kombinere disse objektene med hverandre eller miljøet. Eventyr puslespill på den annen side har en tendens til å fokusere på logikk puslespill med minimal bruk av beholdningen. Alt du trenger for å fullføre en utfordring eller oppgave er vanligvis gitt til deg, for eksempel i tilfelle av "Puzzle Agent", og du må bruke materialet på hånden for å løse gåten i stedet for å måtte søke rundt etter gjenstander som kan hjelpe du.

puslespill

Som navnet antyder, er hovedfokus for eventyr puslespill er gåter. Tradisjonelle puslespill ofte har delene hvor fremgang kan gjøres ganske enkelt ved å snakke med andre tegn eller å ha de riktige objektene i beholdningen. Eventyr puslespill spill på den annen side kan tilby deg et utvalg av oppgaver som kan gjennomføres i hvilken som helst rekkefølge, men fokuset er på gåter og bryte bort fra dem for å prøve og utforske eller se etter alternative løsninger vil ikke hjelpe.

Karakter

Hovedpersonen er en viktig del av tradisjonelle eventyrspill, men ikke så mye i eventyrspillet titler. Spill som "The 7th Guest" og "The 11th Hour" har til og med gått så langt som å vise hele spillet fra et førstepersonsperspektiv uten å vise din personlighet eller gi mye informasjon om ham eller henne. Andre tegn spiller også en mindre rolle enn de ville gjort i en standard eventyrspill med spill som "Myst" og "Riven," knapt med alle ikke-spillbare figurer som kan bli snakket til; stedet spilleren er tvunget til å fokusere på oppgavene.