Agatha Christies "Peril at End House": Tips og triks

Agatha Christies Peril at End House er et skjulte objekter spillet for PC, basert på boken med samme navn. Noen prøver å drepe Nick Buckley, eieren av End House, og respekterte detektiven Hercule Poirot er på saken. Spillet har 14 undersøkelser som dekker ulike steder rundt om i feriebyen St. Loo. Det er også interstitielle spill, som gir ytterligere ledetråder til mysteriet.

steder

Omtrent 26 ulike steder er i dette spillet, og du kan besøke noen av dem flere ganger. Noter så mange detaljer som mulig - det vil gjøre det lettere å finne ting når spillet tar deg tilbake til dette stedet.

objekt~~POS=TRUNC

Som med de fleste skjulte objekter-spill, må du tenke utenfor boksen fordi objektene er ikke alltid hva de synes. For eksempel kan du bli bedt om å finne en hest; men kan den hesten være en gyngehest, et fotografi av en hest eller en sjøhest figur. Så vær på utkikk etter noe, uansett hvor latterlig. Jo mer generiske ledetråd, jo bredere alternativene. Dessuten vil noen av de ledetråder være i bevegelse, som mus i garasjen og den blå fugl i gjøkuret.

Mange av sporene kan også være innebygd i naturen. For eksempel hotellobbyen hadde bokstaven "A" som en ledetråd - brevet er en del av rutermerket på heisdørene.

Objekt Lister med Spesielle instruksjoner

Du vil møte objekter med spesielle opplysninger, for eksempel "steiner på rad" eller "nøkler i sine binger" --- dette betyr at du ikke bare må finne gjenstandene, vil du også trenger å sette dem i det angitte området. I tilfelle av "steiner på rad" vil du ha en rad med nummererte steiner og må finne de manglende steinene og legg dem i raden. Med "nøkler i sine binger," du må finne alle nøklene i rommet og sette dem i de tilsvarende, fargekodede binger.

Hint og vanskelige objekter

Du får bare fem hint, per etterforskning, så bruk dem med måte. Hvis du står fast på ett sted, kan du klikke på "Game Menu" for å gå til et annet sted. Finn så mange spor som du kan på det nye stedet og deretter gå tilbake. Ofte er dette tilbakestiller hjernen, noe som gjør ledetråder lettere å finne. Det sparer også tid ved å flytte på mens tidtakeren tikker. Finn så mange objekter som mulig, i alle steder, før du bruker noen hint.

Mellomliggende Games

På slutten av hver undersøkelse, vil du ha muligheten til å spille bonusspill. Du kan velge å hoppe over disse spillene, og spille dem vil ikke påvirke din evne til å finne gjenstander, under normal game-play. Men interstitiell spill er en hyggelig pause og gjøre gi ledetråder til mysteriet.