Aktiviteter for å forbedre kritisk tenkning ferdigheter for Barn & Chess

Aktiviteter for å forbedre kritisk tenkning ferdigheter for Barn & Chess


Sjakk er et spill som i stor grad kan forbedre et barns kritisk tenkning ferdigheter. Det er mange måter å introdusere et barn til spillet av sjakk. Foreldre kan hjelpe et barn lære hjemme, og det også finnes programmer som bringer sjakk inn i klasserommet. Akademisk Chess, for eksempel, tilbyr gratis leksjoner i klassen og også en ettermiddag sjakk program for studenter som er interessert i å lære spillet.

Logikk

En av de beste ferdigheter som sjakk bidrar til å utvikle et barns logikk ferdigheter. En student må forstå at hver bevegelse han gjør vil få konsekvenser, samt en påfølgende innvirkning på resten av spillet. Jo mer barnet spiller sjakk, jo mer vil han måtte tenke fremover til det større bildet. Disse prinsippene er raskt og enkelt påføres realistiske avgjørelser for barn, som de begynner å forstå at alle avgjørelser får konsekvenser.

Fantasi

En annen kritisk tenkning ferdigheter som sjakk bidrar til å forbedre et barns fantasi. Spillet av sjakk tvinger en spiller å forestille seg hvordan hun ønsker å se bitene arrangert, og selvfølgelig utfallet hun ønsker å se også. Mulighetene er uendelige i spillet i sjakk, og jo mer det spilles jo mer et barn må bruke sin fantasi. Dette vil hjelpe henne til å bli mer kreative i klasserommet og hjemme også.

Årsak og virkning

Årsak og virkning er en annen viktig kritisk tenkning ferdigheter som er utviklet ved å spille sjakk. Et barn vil snart oppdage at hvert trekk gjort i spillet har en viss effekt på hele utfallet. Dette er en virkelig verden anvendelse av årsak og virkning lærdom han har lært på skolen. Det vil hjelpe ham til å forstå at alle avgjørelser i livet har konsekvenser som kan være bra eller dårlig. Spillet av sjakk fremmer godt gjennomtenkt valg, og gjøre positive, informerte valg.

akademisk

Det er mange akademiske kritisk tenkning ferdigheter at barn utvikler ved å spille sjakk også. Forståelse av både matte og naturfag er nødvendig i spillet, og hun vil være i stand til å bedre forstå den virkelige verden programmer av disse akademiske fag. For eksempel bruker hun vitenskapen når hun prøver ut nye bevegelser, og deretter forsøker å forutsi og evaluere resultatet. Math brukes når hun blir stille opp hennes beveger seg, og begynner å forstå at enkelte spillere kan bevege seg i visse formasjoner. Hun må holde styr på de omkomne, og også hvor mange brikker vil bli igjen på spillebrettet.