Benchmark Test Games

Mens det er mange benchmark programmer som "3D Mark" tilgjengelig for datamaskiner, disse er ofte bare nyttig når man sammenligner systemet til de av andre mennesker. Hvis du ønsker å se hvor godt maskinen utfører i spill, er det mer praktisk å teste ved hjelp av den innebygde referanse anlegg som noen spill har. Sinus mange spill bruker samme motor, vil dette gi deg en bred indikasjon på systemets ytelse for disse typer spill.

Source Engine Games

Valve eier "Source Engine" og selskapet bruker det meste for sine egne spill, som for eksempel "Team Fortress 2», «Half-Life 2» og «Counter Strike. Source" Et par andre spill spill, som for eksempel "Dark Messiah of Might & Magic-" samt "Vampire The Masquerade," også kjøre på denne motoren. Kilde motor spill kommer med en innebygd benchmark test kalt "Stress Test." Testen vil kjøre gjennom en kort del å gjøre bruk av alle effektene i spillet er i stand til, og deretter gi deg de resulterende bilder per sekund at datamaskinen oppnådd. Jo flere bilder per sekund, jo bedre, som spillet vil kjøre mer jevnt.

CryEngine Games

Tyske selskapet Crytek utviklet "CryEngine" og brukt det i sitt spill "Far Cry". Crytek også lisensiert motoren til andre selskaper, slik NCsoft for spillet sitt "Aion". Spill som "Crysis" gikk på "CryEngine 2," og den tredje iterasjon av motoren ble utgitt i 2009. CryEngine spill har en innebygd benchmark verktøy som kjører for en del av spillet ved hjelp av intensive effekter for å måle ytelsen til datamaskinen. Denne testen vil også arbeide med demoversjoner av spillet, som i tilfelle av «Crysis».

Unreal Engine spill

Epic Games opprettet "Unreal" motor, som brukes for mange Xbox 360-titler. Dette gjør det en god motor for å teste PC-en for å se om det vil spille Xbox 360-porter. "Unreal Engine 3" har vært i bruk siden 2006, og er fortsatt mye i bruk fra og med 2011. Eiere av "Unreal Tournament III" kan benchmark spillet og demoen ved hjelp av gratis benchmarking verktøy. Dette vil gi en indikasjon på hvor godt spill ved hjelp av denne motoren vil utføre på sine rigger.

Id Tech Engine Games

Eiere av datamaskiner som fortsatt spille eldre spill vil dra nytte av benchmarking funksjonene i "id Tech 3" motor. Id Software opprettet motoren og brukte den til å slå sine "Quake 3: Arena" spill. Andre klassiske titler som «Call of Duty 2" og "Return To Castle Wolfenstein" også kjøre på denne motoren. Selskapet utgitt en nyere versjon, "id Tech 4," i 2004 og brukte den til å drive spill som "Doom 3» og «Quake 4."