Blue Magic Guide for «Final Fantasy V"

Super Nintendo rollespillet «Final Fantasy V" har en jobb system, som gjør at spillets fire figurer å lære en rekke ferdigheter på spillerens skjønn. En av disse jobb klasser er blå Mage, som er en spesiell type veiviser som lærer magiske staver fra fiender og kan kaste disse anfallene gang lært; staver bevilget fra fiender er referert til som Blue Magic. Alle tegn kan være en blå Mage, og når spillere har en blå Mage i sitt parti, kan de jakter på en fiende som vil gi sine blå Mage evnene de ønsker å bruke i spillet.

Læring Blue Magic

For å få en Blue Magic spell fra en fiende, må denne fienden påføre sa spell on the Blue Mage. Dette vil da føre til at Blå Mage å lære spell. Mens skaffe angrep staver er bare et spørsmål om å vente på fienden for å kaste dem, andre typer staver krever flere trinn. For eksempel vil en fiende normalt ikke kaste partiet helbredende White Wind på festen. Spilleren må først å kaste forvirre for å gjøre fienden klarer å skjelne venn eller fiende. Alternativt, ved hjelp av en karakter med Beastmaster jobb klassen evner å kaste Control på en fiende tillater spilleren å gjøre at fienden bruker sine evner mot sin vilje.

Attack Spells

Av de 30 Blue Magic staver i «Final Fantasy V," 26 er angreps magi. Disse angreps staver kjøre gamut av mulige effekter. Noen er elementære staver, som i tilfelle av vind-elemental angrep Aero eller brann baserte Burn Ray, og kan håndtere ytterligere skade på fiender med svakheter til et bestemt element. Velg spells bare påvirke fiender av et visst nivå. For eksempel kaster Nivå 3 Flare den Flare angrepet på hver fiende med en vanskelighetsgrad på 3 eller et multiplum av 3. Andre staver ikke ta bort fiendens helse, men i stedet påvirke fiendens status, for eksempel Flash, som påfører den blind status på fiender.

Støtte Spells

Mens de fleste av de blå magiske staver er skade-påføre staver, fire av dem er faktisk støtter staver som brukes til å helbrede eller på annen måte positivt påvirke status av trinsen eller andre partimedlemmer. Tre av dem påvirker helse poeng, eller HP: Red Feast tar HP fra fiender og gir dem til spell caster, ofrer Pep opp caster å helbrede en annen karakters HP, og White Wind fylles hele partiets HP i et beløp som tilsvarer den caster s HP. Bare en spell har ulike status effekter på en fest: Guardian kaster Float, Protes og Shell på alle figurene dine, beskytte partiet fra jordbaserte angrep, øker forsvar, og redusere magi skade, henholdsvis.

Azulmagia

Azulmagia, sjefen over N-Zone slottet dungeon i «Final Fantasy V," bruker Blue Magic forbannelser å angripe festen. Derfor, hvis partiets blå Mages ikke har lært noen Blue Magic staver ennå, kan de lære 28 av spillets 30 Blue Magic evner fra denne sjefen. Den eneste to som spillere ikke kan lære av Azulmagia er Moon fløyte og Pep Up.