Board spillet ideer for Underground Railroad

Board spillet ideer for Underground Railroad


The Underground Railroad var navnet gitt til en serie av rømningsveier og trygge hus at amerikanske slaver følges for å nå nordlige statene eller Canada i første halvdel av det 18. århundre. Jernbane begreper som "stasjon" og "dirigent" ble brukt til å skjule sanne betydning. En Underground Railroad brettspill bør gjøre spillerne føler spenningen av rømningsveier hjemsøkt av "slave hvalbåter" som ble betalt for å slå slaver i. Spillet skal vise hvor vanskelig det var for escaping slaver for å skaffe mat, husly og sikkerhet, men la utholdende spillere for å vinne gjennom til frihet.

starter

Utgangspunktet for enhver Underground Railroad spillet er slaveri, og målet er frihet. Spillere velger en strategi for å få fra startpunktet til mållinjen, og spillet gir dem flere konkurrerende alternativer, hver med sine egne fordeler og ulemper. For eksempel kan en spiller smi eller kjøpe sine egne "gratisaviser" den tilstanden han er en fri mann - og dermed får lov til å reise uten hindring. Alternativt kan en annen spiller velger å stue bort på et skip eller tog å komme nordover raskt. Frie papirer kan være kostbare eller på annen måte er vanskelig å få tak i, og stowaways risiko mangel på mat og luft, så vel som oppdagelse.

fremskritt

Inkluder flere rutene på brettet som forskudd spillere ned sine ruter. Slike ruter kan være merket "stasjoner" eller "krisesentre" og gi et ekstra terningkast til å representere flere butikker av mat og vann, veibeskrivelse til neste trygt hus og nye klær. Alternative forhånd rutene representerer en uventet cache av mat, for eksempel en kornåker, eller overhøre hemmelige retninger i en annen slave sang, slik som den i det åndelige "Wade in the Water" - "reise ned en bekk å kaste hundene av duft . "

Tilbakeslag

Noen spillbrettet firkanter må inneholde tilbakeslag. Mulige tilbakeslag på Underground Railroad inkluderer en plutselig tilstrømning av forfølgerne, nødvendiggjør en natt eller to for å skjule - eller, for spillformål, en savnet sving. Andre tilbakeslag taper vei - mangler en sving eller faktisk trekker seg et kvadrat eller to - eller verste, av alt, å bli oppdaget av "slave catcher", som er nesten alltid på slutten av spillet.

Vinne og tape

Å vinne i Underground Railroad termer, er å gjøre det forbi alle hindringer for å frihet i Canada. Losing blir fanget og bli sendt tilbake til den gamle mester, eller enda verre, blir solgt enda lenger sør. Selv om en Underground Railroad spillet divaner disse historiske realitetene i form av lek, bør det ikke prøver å skjule det faktum at for noen slaver, spillet var liv og død: noen fanget rømming aldri fikk en ny sjanse.