Den raskeste måten å få makt Spheres i "FFX"

Strøm kuler aktivere styrke, forsvar og traff punkt noder på Sphere Grid i «Final Fantasy X." I utgangspunktet bør spillerne ha litt problemer med å finne nok strøm kuler for å utvikle alle de syv tegn. Senere i spillet, spillerne får muligheten til å erstatte attributt noder på Sphere Grid med mer potente versjoner. Dette er nødvendig for å oppnå maksimal verdi for hvert attributt. En spiller kan potensielt trenge tusenvis av kraftkuler for å aktivere alle de nye nodene for alle sju tegn.

Bruksanvisning

1 Utstyre alle tegnene i partiet med våpen med "Catch" evne. Du kan kjøpe disse våpnene på Monster Arena i Calm Lands.

2 Gå til Mi'ihen Highroad.

3 Ta et Mi'ihen Fang, Ipiria, Floating Eye, hvite element, Raldo, Vouivre, Bomb og Dual Horn. Alt du trenger å gjøre for å fange et monster er å drepe den ved hjelp av et våpen med "Catch" på den. Bekjempe fiender på Mi'ihen Highroad er trivielt ved det punktet du kan få "fange" våpen.

4 Gå til Monster Arena.

5 Re-utstyre våpen du vanligvis bruker for kamp.

6 Velg Kottos å kjempe fra listen monster i arenaen. Han er ulåst etter at du fange minst én av hver av de monstrene som er oppført i trinn 3. Det koster 6000 gil, valutaen i spillet, for å bekjempe ham.

7 Bruk en Power Distiller på Kottos. Dette endrer alle elementene han vanligvis faller inn i kraft sfærer.

8 Cast "Beskytt" på hver av dine partimedlemmer. Alle Kottos 'angrep er fysisk, slik at dette utelukker en stor del av sin skade.

9 Bruk "Sentinel" med hva karakter har den høyeste forsvar. Dette fører Kottos å angripe bare tegnet ved hjelp av "Sentinel" og videre reduserer skadeomfanget Kottos kan gjøre.

10 Bruk de kraftigste angrepene med de to andre tegn. Kottos har ingen spesielle svakheter eller motstander, så det er ingen konkrete angrep som er mer nyttig for å slå ham.

11 Drep Kottos med et angrep som gjør minst 15.000 mer skade enn hans gjenværende HP. Det er nyttig å lagre en "Overdrive" angrep på en av figurene dine for dette. Dette fører til en overkill å oppstå. Kottos faller vanligvis 40 kraft kuler. I sjeldne tilfeller slipper han bare to strøm kuler.

12 Gjenta trinn 6 til 11 for å få så mange strøm sfærer som ønsket.

Hint

  • På grunn av hvordan Sphere Grid systemet fungerer i «Final Fantasy X," det er svært vanskelig å forutsi hvor kraftig fiender er i forhold til figurene dine. Den eneste effektive måten å finne ut om du er forberedt på å kjempe Kottos og se hvor vanskelig det er. I motsetning til de fleste kamper, ikke spillet ender hvis du mister en kamp i Monster Arena. Alt du mister er den mindreårige 6000 gil kampen gebyr.