Dress Up Avatar Games

Dressing opp avatarer er det sentrale punktet i mote spill som er utviklet for jenter og hobbyspillere, men avatar tilpasning og antrekk utvalg er også et viktig salgsargument for titler i sjangre som spenner fra sports simuleringer til handlingsorienterte rollespill. Klær som kan låses opp under spillet eller kjøpt for ekte eller virtuelle penger er en viktig del av moderne spill. Mange titler innlemme enkle programmeringsverktøy som tillater spillerne å designe sine egne moter og dele dem på nettet med sine medspillere.

mote spill

Mote spillere lage avatarer, kle dem i en rekke forskjellige stiler, og dele sine ferdig utseende med andre spillere. Moteindustrien var raske til å omfavne disse spillene, med designere som Norma Kamali bruker online mote spill som "Designer Closet" som markedsføringsverktøy for å fremme kommende klær linjer. Konsollspillere kan spille bransje simuleringer som "Style Savvy", som tillater dem å etablere virtuelle motebutikker, og "My Fashion Show", der spillerne designe nye klær linjer og avsløre sine kreasjoner på en simulert moteshow.

Personer simulatorer

Spillerne kontrollerer virtuelle mennesker i denne undersjanger, veilede dem gjennom husarbeid og sosiale interaksjoner. Disse spillene også gi spillerne et bredt spekter av antrekk å kle sine virtuelle mennesker, og EAs «Sims» -serien gir også tilpasning verktøy som tillater spillerne å designe nye klær for sine virtuelle mennesker, eller Sims. Electronic Arts har en jevn strøm av "Sims" utvidelsespakker, og gir nye steder å utforske, nye husholdning møbler og nye klær design. EAs offisielle "Sims" nettsted, sammen med en mengde fansider, lar brukerne laste opp design og laste ned andre spilleres kreasjoner å bruke med sine Sims. Andre mennesker simulatorer inkludere "Frustrerte fruer: The Game", som innlemmet tomt linjer fra TV-serien, og "Singles" -serien, som er sterkt rettet mot romantikk og forhold simulering.

Sport Simuleringer

En gamer spille EAs "Top Spin 3" kan skape en virtuell tennis pro og kle henne i en rekke antrekk og tilbehør. Spillere kan også velge sminke, frisyrer og tatoveringer for sine avatarer. EAs «Tiger Woods PGA Tour" serien lar spillerne tilpasse sine golfere 'utseende og antrekk, slik at de kan bla klær, hatter og annet tilbehør i spillets "Pro Shop" skjerm. Begynnelsen spillere har tilgang til noen butikk elementer, mens annet utstyr er låst til spillerne beseire spesielle AI-kontrollerte motstandere eller komplett mini-spill i "Tiger Challenge" modus. Spillere kan også bruke "Gameface" for å skanne et bilde av seg selv til sin konsoll, slik at det kan skape en golfspiller som ligner spilleren.

virtuelle verdener

Virtuelle verdener som "Second Life" og "OpenLife" gi brukerne en arena for å streife brukeropprettede miljøer, besøke butikker og kjøpe klær for sine avatarer. Siden alle brukere kan opprette klær med verdens designverktøy, spillerne har en overflod av stiler og tilbehør å velge mellom. Ifølge Bloomberg forretninger, transaksjoner av virtuelle varer i "Second Life" i 2009 genererte $ 500 millioner i reell inntekt, og den virkelige verden designere og forhandlere prøver å tappe dette markedet ved å etablere virtuelle showcaser i disse miljøene. Mattels "Barbie Girls" og Disneys "Disney Fairies" representerer disse selskapenes bestrebelser for å skape alderstilpasset virtuelle verdener for jenter, noe som gir dem muligheten til å tilpasse sine avatarer med en rekke moter selv i samspill med andre spillere fra hele verden.