Egyptiske spill å spille

Gamle egypterne elsket spill, inkludert mange brettspill. En av de mest populære brettspill ble kalt Senet. Selv om varianter av spillet eksisterer, er det ligner på mange måter til brikker. Dagens spillere kan lage sine egne SENET boards og mestre en versjon av denne tidsfordriv nytes av de gamle faraoene.

Rekvisita og oppsett

Senet er en to-spiller spill som krever en spillebrettet består av tre rader med 10 ruter. Du kan opprette et slikt bord rett og slett ved å tegne en-tommers firkanter på et rutenett. La den siste plassen på nederste rad helt til høyre blank. Tegn bilder i de fire foregående rutene. Bildene (i denne rekkefølgen) skal være:

The House of Happiness: tre små sirkler, hver med en crossball utstående oppover ut av det. The House of Water: tre bølgete horisontale linjer. The House of Tre sannheter: tre fugler. The House of Re-Atoum: to dansende figurer.
Hver spiller trenger fem matchende-farget spillebrikker (brikker fungere). Du må også fire stokker av samme vekt (prøv håndverket pinner). Alle fire pinner skal males på den ene siden, blank på den andre. Linje opp bitene over den øverste raden, vekslende farger.

grunn~~POS=TRUNC regler

For å se hvor mange områder å bevege seg, spillerne kaste pinner lett i luften, deretter telle antall pinner med den blanke siden vendt opp. Dersom malt siden av alle fire pinner vender opp, får du to bonus trekk (fire malte sider = seks mellomrom). Flytt brikkene bortover og nedover radene i en omvendt S-mønster (høyre, ned, venstre, ned, til høyre). Spillere kan velge å flytte alle tilgjengelige stykke på hvilken som helst sving, observere disse reglene:

Spillere kan bare flytte en brikke per turn.Two eller flere brikker kan ikke okkupere samme plassen på ett time.Players kan ikke lande på sine egne pieces.Players landing på deres motstanderens brikke kan bytte plass på brettet, unntatt når motstanderen har to stykker ved siden av en another.Players kan ikke passere motstande stykker som opptar tre ruter i en row.Any spiller kaster en ett, fire eller seks mottar en ekstra sving.

Winning the Game

Alle bilde rutene i den siste raden er "trygge soner", som betyr at motstanderen ikke kan bytte plass med deg mens du opptar noen av disse rutene. Spillere kan ikke "hoppe" House of Happiness men må lande på det ved en nøyaktig kast av pinner før du går videre. Spillere som lander på House of Water må gå tilbake til midten rad torget rett over House of Happiness. I de siste tre ruter, må spillerne kaste det nøyaktige antallet å gå ut av styret. Den første spilleren som flytter alle sine brikker av brettet vinner.