En liste over Passive evner i «Final Fantasy 13"

I «Final Fantasy XIII», den 13. oppføringen i Final Fantasy-serien av spill, figurene dine kan gjøre bruk av en rekke passive evner. Disse evnene er gjennomsyret via ulike deler av utstyret. Ordet "passiv" refererer til de egenskaper ikke trenger å bli aktivert. De er alltid aktiv, og deres fordeler eller handikap er alltid følt under kamp.

Motstander

Disse effektene er gitt ved å utstyre en rekke tilbehør. Dette er annerledes enn hoved rustning stykker. De er bærbare elementer som armbånd eller bånd. Les tilbehøret beskrivelsen i utstyre menyen for å se noen passive effekter. "Resist" evner gi tegnet evnen til å motstå den angitte magisk effekt. Tilgjengelige motstå evner er: Brann, Lyn, is, vann, jord, vind, Avbeskytt, Elements, Deshell, Debravery, Defaith, Slow, Poison, utsette for fare, Curse, Pain, Fog, Daze og død.

Kritisk, Auto, og Eater

Du kan også tilordne andre evner til figurene dine ved å utstyre tilbehør. Disse passive evner inkluderer øker til statistikk som HP, styrke og Magic. "Kritiske" evner automatisk kaste en forbannelse over et tegn når deres HP er lav. "Auto" evner kastet spell så snart kampen begynner. Disse staver inkluderer Protect, Shell, Veil, Bravery, Faith, årvåkenhet, Barfire, Barfrost, Barthunder, Barwater, Haste, og Tetradefense. "Eater" evner eksisterer det også av og til slår magisk skade i HP. Disse evnene er Fire Eater, Ice Eater, Lightning Eater, Vann Eater, Wind Eater og Earth Eater.

Blandet

Diverse andre passive evner kan gis av tilbehør. Dette inkluderer "CP x2" som dobler mengden av CP opptjent i kamper. "TP Charge" bevilger mer TP etter en kamp. "Kill: Libra" gir deg fiende etter at du har drept dem. "Kill: ATB Charge" gjenoppretter halvparten av en karakters ATB sporet når bekjempe en fiende. "Kill: TP Charge" gjenoppretter noen TP etter å ha drept en fiende. Andre egenskaper inkluderer ATB Advantage, First Strike, Forbedret Potions, forbedret Evasion, Tid Extension, Shroud Scavenger, Element Scavenger, Element Collector, Rapid Recovery, Resilience,-begrenset Skader og opphever Damage.

våpen evner

Disse evnene blir gitt når utstyre et våpen yret med evnen. ATB Charge, Raise, TP Charge, Chain Bonus Boost, Forbedret Cure, Ally KO: overspenning, Forbedret Debuffing, Forbedret Guard, Forbedret Ward, Forbedret Counter, kritisk: Shield, Forsvars vedlikehold, Siphon Boost, Forbedret debilitation, Augment Vedlikehold og Stagger vedlikehold alle har to nivåer av egenskaper med det andre nivå øke evnen kraft. Andre våpen evner inkluderer Leadenstrike, Ironstrike, Stagger Lock, Quick Stagger, ATB 1, Enfeeblement, hindring, kvalt Magic, lenket Magic, Paper Tiger og Silk Tiger.

Synthesis evner

Syntese evner er passive ferdigheter som kan skjenket en bestemt del av våpen eller rustning ved å forsterke det med diverse andre gjenstander. Når varen er lagt til tegnet evne oppfører seg som en hvilken som helst annen passiv evne og er alltid aktiv. "veggen" evner redusere fysiske, magisk eller begge typer skader. "Power Surge" evner øke en karakter angrep når deres HP er enten over 90% eller under 10%. "Ethereal Mantle" gjør en karakter immun mot fysisk skade. "Magisk Damper" tilskudd immunitet mot magisk skade. "Affinity" øker elemental skade. "ATB Rate" øker ATB charge rate. "Buff Varighet" forlenger varigheten av buffs. "Adamancy" bevirker absorpsjonen av skaden. "Instant Chain" gir en 0,5% sjanse for raskt å øke lenkes angrepet bonus og sette opp fiender til å bli forskjøvet på neste angrep. "Boost" ferdigheter dobbelt takst for TP og Gestalt for alle partimedlemmer.