Hva Flytter Kan en konge gjør i Checkers?

Hva Flytter Kan en konge gjør i Checkers?


Checkers er et spill som spilles på et bord som er delt inn i 64 vekslende lyse og mørke ruter. Hver spiller har 12 stykker, med en spillernes brikker være lys, og den andre spilleren blir mørkt. Turnerings brikkene er vanligvis rød og hvit, mens hjemmesett inkluderer vanligvis røde og svarte brikker. Hver spiller starter med hans stykker plassert på de mørke rutene i de tre radene nærmest ham.

Brikker kan bare gå videre, til de er kinged, når de kan også flytte bakover.

Måte Play

Målet med spillet av brikker er å fange alle motstanderens brikker ved å hoppe dem. Spillere flytte en brikke på en tur, alltid beveger seg diagonalt for å holde på de mørke rutene. Brikker kan gå videre en plass om gangen, bortsett fra når hopping. En brikke kan hoppe, og fangst, en motspillers brikke hvis brikken er som opptar et diagonalt tilstøtende torget og tilstøtende diagonal på den andre siden av stykket er tom. Et stykke må gjøre alle hoppene tilgjengelig for den på en tur.

Hvordan bli en konge

Raden nærmest hver spiller er kongen, eller krone, rad. Når en brikke når motstanderens krone rad, vil det bli toppet med en annen brikke, eller kronet, og bli en konge. Den brikken som brukes til å krone kongen vil bli tatt fra bunken av brikker motstande fanget ved å hoppe. Motstanderen legger brikken på toppen for å gjøre kronen og snu arb til en konge.

Kongens Moves

Mens en vanlig brikke kan bare gå videre, kan en konge bevege seg i alle retninger. Det kan flytte en plass diagonalt fremover eller bakover på hver tur. Det kan også flytte flere områder mens hoppe, og endre retninger for å fortsette hopping. Akkurat som med jevne stykker, må en konge gjøre alle hoppene tilgjengelig for den på en tur. Kings kan hoppet, og fanget, ved vanlige brikker.

Begrensning på første trekket etter å ha blitt Kinged

En brikke kan nå kongen rad etter å gjøre flere hopp i en enkelt tur. Mens en konge har rett til å endre retning, når kontrolløren lander på kongen rad det er fortsatt et vanlig stykke, og må stoppe. Som ender turn. Motstanderens tur begynner når han kronene kongen, og fortsetter når han velger og beveger seg et stykke. Den nye kongen kan ikke flytte før etter at motstanderen har avsluttet sin tur.