Hvordan å designe et kart for et spill

Hvordan å designe et kart for et spill


Enten du er dungeon herre over en tabletop spill eller utvikle den nyeste førstepersons skytespill, er strukturen av nivåene du spiller alle bestemt av kart. Små miljø konsepter til slutt utvikle seg til større topographies brukes som en gaming hjelpemiddel eller utviklet enda lenger inn i 3D-miljøer og hele spillverdener.

Du trenger ikke å være et stort navn spillutvikler å lage kart. Uansett hvilket spill du oppretter, systemet for å lage kart forblir den samme. Med lite kostnader og litt fantasi, kan du tegne dine egne spillkart hjemme.

Bruksanvisning

1 Skriv ned alt du vil ha med i kartet. Hvis du oppretter et kart for en utenforstående miljø, avgjøre om det vil være et helt kontinent eller bare en del av en. Hvis du oppretter et interiør kartet, bestemme hvor kompleks struktur vil bli. Skrive ned notater om hva slags humør du ønsker å oppnå, hva slags klima området vil ha og hva slags skapninger vil streife landskapet.

2 Skissere en grov utkast av kartet. Tegn en kystlinje hvis det er et kontinent eller hvis landet grenser store vannmasser. Gjør notater om hvor du vil fjellkjeder, grotter, daler og skoger. Markere plasseringen av store byer, tettsteder og landsbyer. Hvis du tegner et kart for en dungeon eller innsiden av en bygning, sørg for å skissere noen skjulte passasjer, skatte rom og rom med store fiender.

3 Ta deg god linjal og måle ut omfanget av kartet. Si at du vil at øya for å være 1000 meter lang, og du bestemmer deg for hver en centimeter på millimeterpapir representerer 40 meter. Din øya må da være 25 centimeter lang. Du kan deretter bryte målingen ned videre for å gjøre avstandene på kartet ditt lett forstås ut fra ulike synspunkt (for eksempel: 1 centimeter tilsvarer 40 meter eller 131 fot). Skriv ned målene i hjørnet av kartet.

4 Tegn kartet på et stykke millimeterpapir, pass på å følge de første skisse og skala målinger. Bruk linjal for å tegne rette kanter, til utkast kompass tegne sirkler og din vinkelmåler for å måle vinkler. Legge noe til kartet som du glemte å legge på kladden. Landemerker, monumenter og farlige områder er noen av tingene du kan ha gått glipp. Finn ut hvilken vei nord på kartet og tegne en pil som indikerer nord.

5 Plasser topografiske og miljømessige elementer på kartet. Skisse grønne eller buskete områder å representere skog, steinete og humpete områder for å representere fjell og kort, repeterende horisontale linjer for å representere ørkenen. Legg jutted og rufsete kanter til kystlinjer. Når du oppretter et fangehull, kan en mørk boblende bassenget være slam mens en mørk sikksakk kunne representere en stor sprekk. Sørg for å legge til dører, feller, monstre og skatter. Tegn møbler og annen innredning hvis du utformer en bygning interiør.

6 Opprett et symbol legende. Folk bruker dette diagrammet for å referere hva de miljømessige tegninger på kartet mener. Bruk et eget ark for dette. Siden du vil at folk skal vite at et grønt område på kartet er en skog, skissere en del av grønt område og merk den "Forest". Gjør det samme med fjell, ørkener, ødemark og annen merking på kartet som kan forvirre spillere. Du kan også opprette symbol legender for skapninger, feller, elementer og noe annet.

7 Merk navnene på landemerker, byer og severdigheter. Sette navn på kontinenter, vannmasser og viktige deler av landet. I fangehull og indre områder, etikett rom og ulike deler av strukturen. Dette vil gjøre det lettere for spillerne å finne ut hvor de er geografisk. Signere, dato og merke kartet. Skriv ned hva spillet eller kampanje det er fra, hva landmasse den tilhører og navnet på området, eller struktur i seg selv. Hvis kartet ditt er en del av en flernivå bygningen, sørg for å indikere hvilken etasje av bygningen er det.

8 Trace over kartet med din fine penn for å gjøre det permanent. Utelate denne delen hvis du vil slette deler av kartet og gjenskape ting som spillet går videre. Du kan også fargekart med fargeblyanter og markører, noe som vil bidra til å gjøre de ulike terreng og interiør funksjoner mer gjenkjennelig.

Hint

  • Hvis du har problemer med å lage et kart over et miljø i fantasien din, kan du prøve å lage et kart over et område kjent for deg; for eksempel soverommet eller bakgård.
  • Tape biter av millimeterpapir sammen langs kantene hvis du trenger et virkelig stort kart.
  • Ikke begrens deg til forenklede miljøer. Jo mer kompleks terreng, jo mer i dybden spillet vil bli.
  • Steder er ikke begrenset til de som er på et kontinent eller dypt under bakken. Prøv å designe et kart for en flytende øy, en undersjøisk vulkan eller en fremmed romskip.
  • Legg merkelige funksjoner til indre eller dungeon kart. Vindeltrapper, Levitating plattformer eller en bunnløs avgrunn kan legge mye til spill dynamikk.
  • Tegn detaljer på kartet. Sett en sjødyr i havet, legge til et våpenskjold til merkelappen på storby eller sette skjeletter og spindelvev i dine fangehull.
  • Folk liker ikke å spille ubalansert spill de ikke har en sjanse til å vinne. Du vil bli upopulær svært raskt hvis du gjør dine omgivelser så komplisert at folk som spiller spillet ikke kan gjøre det til slutt. Sørg alltid for at spillerne har en måte å komme til slutten av dine eventyr.