Hvordan å fly en 3D helikopter

Hvordan å fly en 3D helikopter


3-D eller "kollektiv pitch" fjernstyrte modellhelikoptre har tatt modellering verden med storm de siste årene. Disse antenne akrobater er i stand til nesten alle ekstrem manøver du kan tenke på; til tider de selv synes å trosse tyngdekraften eller forklaring. For de som ønsker å komme opp i luften uten den tidkrevende prosessen med å først bygge en modell, mange produsenter tilbyr komplette klar-til-fly kits. Disse pakkene inkluderer alt nødvendig for å få fly i bare noen få minutter, og etter trening, har en slektning RC nybegynner en sjanse til å oppleve høy ytelse 3-D handling. Siden bladene kan endre tonehøyde eller angrepsvinkel, disse helikoptrene er i stand til invertert fly og har en "idle up" eller stunt-modus når 3-D fly er ønskelig.

Bruksanvisning

1 Fest trening kit til landing skids av helikopteret med den medfølgende hardware

2 Spinn opp knivene ved å sakte øke den venstre spaken på senderen. Når modellen begynner å komme på bakken, ikke øker gassen videre, og begynne å kompensere for bevegelse med sykliske kontroller på den høyre spaken. Forsøk alltid å holde modellen rett foran med halen mot deg.

3 Hold markøren helikopteret. Når kunne trygt håndtere modellens bevegelse på bakken, øke gassen til omtrent halvparten, noe som medførte det skal lette fra bakken. Igjen, prøv å holde en stabil hover med modellen rett foran deg.

4 Sveve i ulike retninger. Når en stabil hover opprettholdes, kan du prøve å sveve modellen med nesen vendt mot deg, eller en "nese i" hover. Også forsøke side i svever der helikopteret er 90 grader fra deg. Dette vil bedre koordinering og retning for videre flyging.

5 Skyv den høyre spaken litt fremover mens i en hover, og modellen vil kaste frem og fly bort fra deg. Bringe den tilbake ved å trekke forsiktig ned på samme pinne. Når trygg, prøv en sirkel eller figur 8 ved å fly frem og styrer sirkelen med siderorkontrollen på venstre pinne.

6 Engasjer hvilemodus. Når trygg med alle disse mønstrene, snu stunt modusbryteren på senderen mens i en hover å aktivere 3-D evne. Hodet hastighet er nå låst med full kraft og ekstreme manøvrer kan forsøkes. For å snu helikopteret opp ned, flytter du høyre pinne fremover til modellen inverterer. Nå opp / ned-kontroller er reversert. Å gå høyere, må du senke den venstre spaken og vice versa. Ved å bruke de sykliske og kollektive kontroller sammen, kan store sløyfer og ruller utføres.

Hint

  • Før du prøver noen 3-D fly, praksis på en RC flysimulator.
  • Veiledning fra en ekspert på det sterkeste i alle faser av flygingen.
  • Ikke bli frustrert, kan den innledende svevende fasen av flight ta flere uker å mestre.
  • Hold alltid klar av de viktigste og halerotorblader mens systemet er bevæpnet og fly i et stort åpent område uten mennesker eller hindringer.