Hvordan å kompilere for en Xbox

Xbox Live har gjort det mulig for selv én person utviklingsteam for å publisere spill for Xbox og Xbox 360. Det koster å delta i utviklingsprogrammet er relativt lav; som i 2010, det koster $ 100 for en individuell utvikling lisens for Xbox Live Marketplace.

Bruksanvisning

1 Lag noen art eiendeler som du trenger for spillet, inkludert scener, spiller figurmodeller og fiendtlige modell. Forutsatt at du arbeider på et todimensjonalt spill, kan du utvikle alle disse bildene i en rekke grafikkverktøy, for eksempel Photoshop, Illustrator og Inkscape. Hvis du trenger å gjøre tredimensjonale eiendeler, er gratis og åpen kildekode Blender et godt alternativ.

2 Last ned Visual Studio (se Ressurser) og dets XNA plugins; XNA er spillet utviklingsmiljø for Xbox. Det er ikke nødvendig å kjøpe den profesjonelle versjonen av Visual Studio, så gjerne for å laste ned gratis "eksplisitt" versjon; det er heller ingen grunn til å laste ned verktøy for alle CLR (Common Language Runtime) språk, siden du bare kan bruke C # til å utvikle for Xbox. Nedlasting av Visual Studio Express for C # og XNA rammeverk er alt du trenger å gjøre når det gjelder å samle utviklingsverktøy.

3 Start Visual Studio. Du vil bli bedt om å velge hvilken type program du ønsker å jobbe. Du må velge XNA alternativet for Xbox. Du vil da bli bedt om å navngi søknaden din og fortelle Visual Studio der du vil ha det lagret; du kan lagre programmet hvor du vil, selv om det er på en ekstern eller web-stasjonen. Etter at du har tastet inn disse verdiene, vil Visual Studio generere noen kode for å få din søknad i gang.

4 Kode noen klasser som du kan trenge for spillet ditt. På grunn av mange forskjellige typer spill som du kunne utvikle, er det ingen råd som ville holde gjelder for alle muligheter. Et eksempel spiller tegn klasse kan se omtrent slik ut: class Player {int helse; int makt; }. Denne svært grunnleggende prøven skaper en klasse for spilleren tegn som har attributter for helse og kraft. Selvfølgelig skal du ønsker å skrive egendefinerte klasser for spillet, men eksempelet er retningsgivende for koden syntaks.

5 Klikk på "Kjør" -knappen eller trykk F5 for å begynne å samle prosjektet. Kompilatoren vil sjekke for eventuelle syntaksfeil i prosjektet; syntaksfeil er linjer med kode som bryter med C # 's regler. Du må løse alle eventuelle syntaksfeil før kompilatoren vil lykkes kompilere hele spillet.