Hvordan å programmere en "Tetris" Game

Hvordan å programmere en "Tetris" Game


Siden Alexey Pajitnov fullført den første versjonen av «Tetris» mens han bodde i Sovjetunionen i 1984, har mange porter og imitasjoner av hans puslespill klassiske dukket opp. Dagens mennesker play "Tetris" på alt fra datamaskiner og spillkonsoller til kalkulatorer og mobiltelefoner. Opprette en "Tetris" klone kan bevise en givende prosjekt for en aspirerende dataprogrammerer. Å lage din egen "Tetris" spillet, må du lage eller samle "Tetris" sprites, lære å program (hvis du ikke allerede har gjort det) og sette seg ned og kode spillet.

Bruksanvisning

1 Lag "Tetris" sprites ved hjelp av Microsoft Paint eller et annet grafikk-redigering programvare. Du kan også rippe "Tetris" sprites fra konsollversjonene av spillet ved hjelp av emulering programvare hvis du eier den originale patroner. Du må lage syv forskjellige blokker på minimum for "Tetris" spill: I, J, L, O, S, T og Z.

2 Lær et programmeringsspråk som C ++ Basic eller bli kjent med programvare som Flash hvis du ikke allerede har gjort det. Hvis du befinner deg i en hast for å lære programmering, konsultere bøker som Stephen Davis ' "C ++ for Dummies" og Jerry Lee Fords "Programmering for Absolute Beginner." "Hvordan du kan lure i Adobe Flash CS5: The Art of Design og Animasjon" av Chris Georgenes lærer det grunnleggende ved hjelp av Adobe Flash CS5 på en morsom og enkel å forstå mote.

3 Bruke språket eller programvare du ønsker å kode "Tetris" klone. I løpet av å gjøre det, ta kontakt med en web tutorial som gir informasjon om hvordan du lager din egen "Tetris" klone. Dette gjør at du kan komme i gang med spillet ditt så raskt som mulig uten å måtte finne ut aspekter av "Tetris" Programmering selv.