Hvordan Beat Shinra i "Sphere Break"

En av sideoppdrag i «Final Fantasy X-2" er å spille i Sphere Break turneringen. Etter å ha slått tre tilfeldige spillere, kan Yuna ta på Shinra å vinne turneringen. Belønningen for å vinne er Lady Luck Dressphere. Turneringen finner sted i kapittel 3 på Luca. Shinra er den beste Sphere Break spiller i spillet. Du har 15 svinger, 45 sekunder hver sving, for å nå en kvote på 50 å slå ham. Bruk tre mynt Sphere pauser for å slå ham.

Bruksanvisning

1 Se på Core nummer i midten av brettet. Du må velge mynter som legger opp til multipler av dette nummeret. Se på kommando mynter som omgir kjernen. Du må velge minst ett av de Entry mynter under en tur. Resten av myntene er Border mynter. Border mynter telle mot kvoten din. Du ønsker å bruke så mange som mulig.

2 Klikk på en oppføring mynt som ikke allerede er et multiplum av Core nummeret. Klikk så lavt et tall som mulig, fordi dette gir deg flere alternativer når du velger Border mynter.

3 Klikk på to Border mynter som når de legges sammen med Entry mynt lik Core nummeret. For eksempel, hvis Core nummeret er "6", og du velger en oppføring mynt "1", må du klikke på to Border mynter som tilsvarer "5". Sørg for at den første Border mynten ikke skaper et multiplum av Core nummer når lagt med Entry mynt. Du må klikke tre mynter.

4 Gjenta trinn to og tre, noe som gjør tre mynter Sphere Breaks hver sving. Ved å klikke tre mynter hver sving bygger opp ekkoene raskt, og øker kvotebonus. Hvis du må velge to Entry mynter for å gjøre en Sphere Break, gjøre det, men husk at Entry myntene ikke telle mot kvoten.

Hint

  • Fire Coin Sphere Breaks vil slå Shinra raskere enn Three Coin Sphere, men er mye mer vanskelig å fullføre hver eneste sving.
  • Lagre spillet umiddelbart før du spiller Shinra. Hvis du mister mot ham, eller rote opp midt i spillet, starte på nytt og begynne på nytt.
  • Ha en trykt liste over multipler på hånden for rask referanse.
  • Praktisere disse trinnene på andre Sphere Break spillere. Hver spiller har en rangering. Jo lavere rang, jo lettere er de å slå. Øv på hardere spillere til du får taket på å spille rask og oppnå flere sfære bryter med samme antall mynter. Innen du spille Shinra, vil du være en ekspert.
  • En kjerne antall "1" er svært vanskelig å spille med, fordi hvert nummer er et multiplum, og du vil ikke være i stand til å bygge opp ekko. Start spillet hvis det tallet kommer opp.
  • Du kan spille Shinra senere i kapittel 5 og likevel få Lady Luck Dressphere. Men han er vanskeligere å slå. Du må nå en kvote på 100 i stedet for 50. Det er bedre å slå ham i kapittel 3.