Hvordan bekjempe død celle i Metal Gear Solid 2

Denne inneholder mulige spoilere til Metal Gear Solid 2. Død Cell er den viktigste terroristgruppe i Metal Gear Solid 2. Den består av Solidus, Fatman, Fortune, og Vamp. Hver kamp er ganske forskjellig fra den andre, og dette vil gi deg noen tips om hvordan å bekjempe dem.

Bruksanvisning

Formue

1 Det første du vil legge merke til om formue er at hun har en ganske lav mengde helse. Den andre tingen du legge merke til er at uansett hvor mange ganger du skyter henne, vil du ikke treffe henne. Ikke bry å kaste bort noe ammunisjon på henne.

2 Hovedmålet til å slå Fortune er å holde seg i live. For å gjøre dette, unngå elektriske bolter hun branner fra hennes våpen. Du vil ha mye å gjemme seg bak, men husk at alt er ødelegg, og du vil til slutt gå tom for objekter for å blokkere hennes skudd. Hun vil også ta opp i taket og slå ned rusk derfra, så holde et skarpt øye.

3 Etter flere minutter vil du motta en kodek anrop fra oberst. Dette signaliserer slutten av kampen, og det vil hoppe til et kutt scene derfra.

Feit mann

4 Fighting Fatman vil ta litt tid. Han løper rundt helikopteret porten på hans rulleskøyter og tilfeldig setter C4 eksplosiver i flere områder. Våpnene du vil ønske å ha for hånden er din pistol, kjølevæske og Claymore-miner. På elementet side, holde enten sensoren A eller rasjoner utstyrt.

5 Fatman vil begynne å plassere bomber på tilfeldige steder på heliporten. Hold et øye med hans bevegelser og bruker sensoren A til hjelpe deg å finne plasseringen av bombene. Når du ser en bombe, bruk kjølevæske for å deaktivere hver enkelt. Når han setter den siste, begynner han en tidtaker. Hvis dette går ut, heliport eksploderer og det er game over. Jo hardere vanskelighets jo mindre tid du er nødt til å deaktivere alle bomber. Ser veldig vanskelig på visse steder fordi han lett kan plante en C4 i et sted som kan være vanskelig å se på først. For eksempel kan han plassere en bombe ved en stor kasse, bu det kan være under det i stedet for på sin side. Etter timeren starter, vil han prøve å angripe deg med børsa.

6 Etter at C4 er er avvæpnet, kan han si at det er på tide fro en pause. Dette er din sjanse til å angripe ham. Å forårsake skade, slå ham i bakken ved å skyte på ham flere ganger. Som han prøver å stå opp, stå foran ham, sikte med pistol mot hodet hans og brann.

7 Miner kan være svært nyttig mot Fatman, som de vil stoppe ham fra å plante C4 og banke ham over på samme tid. Finn steder hvor Fatman renner gjennom hyppig og plassere en Claymore meg der. Et godt sted er i midtpunktet mellom to kasser.

8 Etter hans energi går ut, planter Fatman annen endelige C4 før han døde. Den enkle delen er at dette C4 er rett under ham, og alt du trenger å gjøre er å plukke ham opp og flytte ham bort fra det. Deaktiver C4 og du er ferdig.

Harrier

9 Kampen med Harrier II kan være litt av en prestasjon å overvinne, spesielt på de vanskeligste modusene. Du vil starte kampen med en Stinger Missile Launcher som Pliskin skal rive ned. For å gjøre det bra på denne kampen, vil du trenger å gjøre bruk av dine omgivelser og vet veien rundt øvre og nedre plattformer. Snake vil også kaste ned elementer for deg hver gang på en stund. Du må også holde et øye på radaren for plasseringen av Harrier.

10 Harrier har to primære former for angrep: maskingevær og raketter. Den maskingevær vil være det minste av dine bekymringer. Du kan unngå dette enkelt ved å gjemme seg bak vegger og kasser og kulene vil bli blokkert. Harrier beveger seg rundt som det branner, så justere deg selv deretter ved å bo bak noen deksel.

11 Rakettangrepene kommer til å være deg største utfordringen, og det er tre måter du vil bli angrepet med raketter. Den første metoden er å skyte på deg fra lang avstand. Som jet flyr ut i det fjerne, hodet til toppen plattformen, plasserer deg selv foran en av rekkverk, og utstyre din Stinger. Sikte med stinger på Harrier, selv om det ikke vil låse på før det blir innenfor rekkevidde. Som du låse på og brann, vil Harrier skyte sin rakett. Umiddelbart unequip Stinger, plasserer deg mot rekkverket og treffer handlingsknappen (trekant) for å vende over kanten. Hvis du tid det riktig, vil rakettene savne deg helt. Dette kan ta ett eller to forsøk før du får det riktig, så du må være veldig raske til å trekke den av.

12 Du vil vite når den andre type rakettangrep vil komme opp når Harrier flyr rett under plattformen. Strålen vil da umiddelbart fly rett foran den øverste plattformen og begynne å skyte en kryssild av raketter på deg. Raskt kjøre fra rakettene ved å kjøre over plattformen. Når han er ferdig å skyte, utstyre Stinger og prøve å få en avslutning på det raskt før den flyr unna.

1. 3 Den tredje typen angrep er den klart sterkeste og vanskeligste å smette unna. Harrier vil fly bort for et øyeblikk, så kameraet vil kort kuttet bort og vise Harrier. Solidus vil hyle høyt som han fyrer av en stor mengde raketter på plattformen, som du vil ha mindre enn tre sekunder for å smette unna. Dette angrepet vil treffe deg uansett hvor du er på plattformen, så bor på ett sted vil skade deg. Måten å unngå dette angrepet er å ta dekning på nedre plattformen, og hvis du er allerede på toppen, bruker Handling-knappen for å vende over rekkverket som rakettene faller ned.

14 Tidene å angripe Harrier er i løpet av korte perioder hvor strålen ikke angripe deg. Bruk din Stinger å låse-on til Harrier for å få en nesten garantert hit. Bare forberede seg til å bli angrepet når Solidus roper eller håner deg.

Vamp

15 Ved starten av denne kampen, vil Vamp bue mot deg. Returner høflighet ved å koble ham med pistolen. Du vil merke til sår på Vamp fra Fortune striden, ett av magen og en på pannen. Det er veldig vanskelig å treffe disse to plassene, men hvis du gjør det, så vil det føre til dobbelt skaden. Du vet når du har truffet ham der fordi han vil vokst høyt i smerte.

16 Etter det, vil han svømme i vannet og starte sin mønster av angrep. Den første består av ham å hoppe på og gå over toppen plattformen. Når han slutter, vil han kaste flere kniver på deg og deretter en mer etter det. Han vil deretter gå til en annen side og gjenta det samme. Da vil han hoppe en tredje gang og spinne over mens kaste kniver på deg. I løpet av disse angrepene, kan du skyte på ham med M4, AKS-74U, SOCOM, eller granatkaster når han ikke kaste kniver.

17 Hans andre angrep innebærer hoppe på plattformen og kjører rett for deg. Slo ham med granatkaster for å stoppe ham kaldt. Du kan også unngå dette angrepet ved å sette Claymore gruver eller C4 mens han er under vann.

18 Vamp siste og verste angrepet er når han kort fryser du ved å angripe din skygge. Du kan ikke sparke eller bevege seg i denne tilstanden, og med mindre du har miner satt av deg, er det sannsynlig at han vil kjøre opp og angripe deg. For å hindre dette angrepet, kan du ta ut lysene i rommet, slik at du ikke kaster skygge.

19 En annen måte å angripe Vamp mens han er på rekkverket er å bruke en av de automatiske våpen for å skyte på knivene til å slå dem ned, deretter skyte på ham. Dette er veldig vanskelig, men nyttig for når du går tom for ammo for granatkaster.

20 Du vil kjempe Vamp igjen når han tar Emma gissel. Alt du trenger å gjøre for å bekjempe ham er å bruke sniper rifle, bruker diazepam og ikke treffer Emma. Det bør ikke ta for lang tid å ta ham ut. Bare gjør det før Emma helse går ut.

Solidus

21 Den eneste måten å bekjempe Solidus er med sverdet. Sørg for at du vet hvordan du skal bruke det før du går i kamp. Angripe ham består av unnvike sine angrep, deretter å slå ham. Han vil svinge hans sverd eller forsøke å sparke deg ned. Ikke glem å bruke blokk-knappen (L1) for å blokkere sverdet sitt angrep.

22 Solidus tentakler har to angrep: de vil prøve å ta tak i deg og kvele deg, eller de vil skyte raketter på deg. Hvis du blir fanget av tentakler, presse knappene raskt å unnslippe. For å unngå raketter, løpe vekk fra dem, men også kjøre i en vinkel mot Solidus. Dette vil tillate å komme nær Solidus og angripe ham. Hvis han hopper opp i luften, bevege seg bort fra ham fordi han vil komme ned med en stor skråstrek. Du kan angripe ham etter at han er tilbake på bakken.

23 Etter Solidus helse når halvveis, vil han kaste av seg tentakler og kommer på deg full kraft. Han vil rekke en til tre ganger i hele taket, pause på et sekund og deretter komme etter deg. Hver gang han streker tvers, etterlater han seg en sti av brann bak ham. Hvis du ta fyr, å rulle på bakken sette den ut.

24 Unngå hans kostnader ved å kjøre eller cartwheeling ut av veien, deretter angripe ham. Fortsett denne prosessen til du beseire ham. Husk at det er en rasjon i hjørnet av taket for deg å ta.

Hint

  • Husk alltid at jo hardere vanskelighetsgrad, jo vanskeligere sjefen slaget. Dette er ikke noe unntak for noen sjef, spesielt Vamp og Harrier. Bruk ammo forsiktig og ikke kaste bort rasjoner.