Hvordan beregne angrep Bonuser

Et angrep bonus beregningen er hva du ruller å avgjøre skaden din mester gjør i rollespillet "d20 System". Det er to forskjellige typer angrep bonusberegninger: Ranged og melee. Melee skade er endret av din karakters styrke, mens varierte bonuser endret av fingerferdighet. Den neste faktoren i å bestemme din karakters angrep bonus er størrelsen modifier. Jo større et våpen karakteren din bruker, jo mindre sannsynlig at du vil være å faktisk treffe motstanderen med det våpenet. Logikken bak dette er at større våpen er tregere og mer tungvint, noe som gjør dem lettere å unngå.

Bruksanvisning

melee

1 Legg din base angrepet poengsum til din karakters styrke modifier.

2 Legg den totale fra trinn 1 til størrelsen modifier for nærkampvåpen din mester bruker. Consult størrelsen modifisering tabellen for å bestemme størrelsen modifier for din karakters våpen.

3 Beregn angrep bonus ved å følge denne ligningen: (Strength Modifier) ​​+ (Base Attack Score) + (størrelse Modifier) ​​= Attack Bonus. For eksempel, hvis din mester har en base angrepet av fem, en styrke modifier på 8 og bruker et stort våpen, ville formelen se slik ut: 5 + 8-1 = 12.

tidsavgrenset

4 Legg din karakters basen angrepet poengsum til hans eller hennes fingerferdighet modifier.

5 Legg den totale fra trinn 1 til størrelsen modifier for varierte våpen din mester bruker. Consult størrelsen modifisering tabellen for å bestemme størrelsen modifier for din karakters våpen.

6 Trekk fra området straffen fra resultatet oppnådd i trinn 2 for å bestemme din generelle angrep bonus.