Hvordan bruke Angles i en Pool Game

Hvordan bruke Angles i en Pool Game


Siden biljard er egentlig et spill av geometri og fysikk, til en av de beste måtene å bli en bedre pool spiller er å bruke vinkler til din fordel. Ved å bruke vinkler, åpner du deg opp til å gjøre mye flere skudd enn det enkle rett til pocket skudd, og du får en kommando over biljardbordet. Selv om disse flere teoretiske begreper kan være vanskelig for nybegynnere å forstå, de er faktisk veldig enkelt. Med litt øvelse kan du gjøre ballene oppfører seg svært forutsigbare måter.

Bruksanvisning

1 Bestem hvilken ball du vil bli levert til en ønsket lomme. Dette kalles objektballen. Det er best å velge et objekt ball som ligger mellom cue ball og målet lomme.

2 Pek tuppen av køen til pocket; justere det med objektet ball. Dette danner en imaginær linje, som kalles siktelinjen. Dette er veien du vil at objektet ball å følge. Punktet nærmeste hvor siktelinjen skjærer overflaten av objektet ball kalles kontaktpunktet. Hit objektet ballen akkurat på dette punktet, slik at det vil følge siktelinjen.

3 Visualiser en imaginær ball berøre objektet ball på kontaktpunkt. Dette kalles vanligvis spøkelset ballen. Pek tuppen av køen i sentrum av spøkelset ball; justere den med køballen for å danne den imaginære slaglinjen. Legg merke til at krysset av virkningen og siktelinjen er på kontaktpunktet.

4 Bruk pekefingeren og tommelen for å danne bokstaven "L" eller en 90-graders vinkel. Sjekk om plasseringen av fingrene tilnærmet 90-graders vinkel i trekanten. Plasser pekefingeren langs siktelinjen med hjørnet av L ovenfor sentrum av spøkelset ball. tommelen vil da danne tangentlinjen, banen som vil bli etterfulgt av den hvite ballen etter kollisjonen.

5 Bruk midten og pekefinger for å danne bokstaven "V" eller "peace" tegn. Dette bør tilnærme en 30-graders vinkel. Bruk 30-graders hjørne av trekanten for å sjekke fingrene er korrekt plassert. Juster langfinger langs innvirkning tråd med toppunkt på midten av spøkelset ball. På denne posisjonen, pekefingeren danner tangentlinje.

6 Hit cue ballen med køen på linje med slaglinjen. Din kø ball bør følge effekten linjen banen og slå kontaktpunkt. Etter kollisjonen, vil objektet ballen følge sikter banen mens den hvite ballen vil følge tangentlinjen, etter 30-graders og 90 graders regler.

Hint

  • Unngå riper er like viktig som å sørge for at objektet ballen når sitt mål. Når du forutse at tangentlinjen krysser en annen lomme med 90-graders regelen, prøve å bruke uavgjorte og følger for å unngå uhell.
  • Være mer eventyrlystne i å bruke vinkler for kombinasjoner. Din tangentlinje i en første kollisjon kan også tjene som en annen innvirkning linje for en andre kollisjon.
  • Øve, øve og øve. Prøv å bruke andre hits, spinner og ball hastigheter for kombinasjoner med vinkler for å oppnå ulike effekter.