Hvordan Design 3D tegn

Mange forskjellige programmer bruker 3D modellering som videospill, tv, film og reklame. Karakterer er noe som du kanskje ønsker å lære på et eller annet tidspunkt kommer inn i verden av 3D-design. Husk at å skape 3D-figurer kan være tidkrevende og virker kanskje ikke umiddelbart. Vær forberedt på å bruke tid på å trene og skape mange tegn før du føler deg helt komfortabel med 3D-karakterer.

bruksanvisning

1 Lag karakter "concept art" ved fysisk å trekke den ut på et stykke papir. Se Resources nedenfor for et eksempel på hvordan å trekke begrepet kunst.

2 Ta et bilde eller skanne det ferdige tegningen direkte til din PC.

3 Bruk ditt bilde redigering programvare for å splitte tegningen slik at du har to separate bilder av en "front view" og fra siden "av lik størrelse.

4 I 3D-programvare, lage en "plan" i "front" view som er samme størrelse som "forfra" bilde du opprettet.

5 Påfør "forfra" photo til flyet du nettopp opprettet.

6 Lag en "plan" i venstre (eller side) view som er samme størrelse som "side" bilde du har laget.

7 Påfør "side view" bilde til flyet du nettopp opprettet.

8 Flytt den venstre viewplanet mot fronten view flyet og line dem opp slik at de skaper en perfekt "+" tegn på toppen synsfeltet.

9 Begynn å modellere i front view ved å stille opp polygoner og verticies med linjene av bildet du opprettet.

10 Hver gang du stille noe opp i front view være sikker på at du bytter til baksiden view og linje det opp der også.

11 Hold bytte mellom visningsfeltene og bygningen før du fullstendig dekke bildene.

Hint

  • Når du oppretter din konsepttegninger være sikker på å skape minst forfra og fra siden som er både nøyaktig forholdsmessig med hverandre.
  • Hvis tegningene dine ikke står i forhold til hverandre da når du modell over bildene modellen ikke vil være forholdsmessig heller.