Hvordan Design en land "Dungeons and Dragons"

Hvordan Design en land "Dungeons and Dragons"


The Dungeon Master av en Dungeons and Dragons kampanje må skape en historie linje som vil engasjere spillerne i en underholdende og utfordrende måte. Opprette en skreddersydd landet vil gjøre spillet unikt for DM fantasi og visjon om hvordan kampanjen bør gå frem. Selv Wizards of the Coast har skapt kart for spillere å bruke, og gjør ditt eget land innenfor mytologi av RPG gir en ekstra dimensjon, spesielt for de som har spilt D & D i mange år.

Bruksanvisning

1 Tegn et kart over landet ditt. Bestem om du vil at det skal være en øy stat, eller hvis du vil at den skal grensen en pre-eksisterende territorium fra D & D-universet. Start med en grunnleggende oversikt og legge til byer, tettsteder, utposter, elver, innsjøer og fjell. Hold disse grunnleggende slik at kartet ikke er rotete, men fortsatt har informasjon om hvert sted på hånden for når spillerne ønsker å vite. For dette, lage en egen kart bare for deg å se. Merk alle skjulte skatter, våpen, magi og NPCer at spillerne vil møte i løpet av spillet.

2 Gi kunstverk som korresponderer med din visjon for landet ditt. Dette vil bidra til at aktørene visual hvert sted på samme måte som du har, noe som åpner for en frittflytende spillet. Kommunikasjon i en D & D-kampanje er viktig; DM må opprettholde en underholdende kamp uten å forstyrre spillerne på grunn av en enkel misforståelser (se ref. 1).

3 Lag en detaljert land som ikke er overveldende eller overflødig. Som DM, må du underholde spillerne, ikke kjede dem med 20-minutters historie forelesninger. Detaljer er viktig å sette stemningen, men hvis du bruker dem for ofte, kan spillerne miste interessen (se Ref. 2).

4 Bestem hva spillerne ønsker fra kampanjen. Hvis de ønsker å fokusere på urbane sentre, må du deretter opprette ekstra kart for hver by eller sted. Befolke byene med engasjerende NPC (Non-Playing Characters) og potensielle side-oppdrag. Som DM, du guiding spillerne, ikke kontrollere dem; gi dem frihet til å velge den verden de vil okkupere (se ref. 2).

5 Bruk elementer fra andre land i verden av fantasi, enten fra bøker eller fra tidligere D & D bøker. Hvis du ønsker å bygge en øde land, kan the Dark Sun innstillingen gi litt inspirasjon. For en tradisjonell Sword og trolldom kampanje, har Dragon rekke bøker satt standarden. D & D har også klassiske skrekk innstillinger med Ravenloft kampanjer hvis spillerne ønsker å kjempe vampyrer, varulver eller til og Frankensteins monster (se ref. 3).