Hvordan Design en Skatepark spill

Programmere en video spillet kan utgjøre en alvorlig utfordring; Du kan imidlertid oppnå design aspektet med relativ letthet. Du trenger bare å konseptualisere spillet ditt og la en erfaren programmerer for å gjøre spillet til en realitet. Når du utformer en skatepark spillet, vil du gjøre det så spennende som mulig. På denne måten vil den ultimate gamer elske din endelige produktet etter din design blir en realitet.

bruksanvisning

1 Gjør begrepet kunst for skatere. Bestem hvordan du vil at skater skal vises. Du kan enten bruke en eneste skater eller flere tegn. Du kan også komme opp med statistikk og tilbake historier for hver skater. Som dataspill blir stadig mer komplekse, må du designe skøyter karakter med en stor grad av detaljer. Etter du designe tegnene, bør du designe triksene. Du kan til og med tillate visse skatere til å trekke av individualiserte triks. Designe et triks liste for hver enkelt skater. Også utforme en liste over triks som alle skatere kan gjøre.

2 Design nivåene. Du ønsker sannsynligvis å designe et spill som har flere skateparker. Tony Hawk, bransjestandarden for Skatepark spill, har en mengde nivåer. Design nivåer med spilleren i tankene. Du vil ha noen grunnleggende nivåer som vil tillate noen å spille. Videre vil du ønsker et nivå litt av alt med å tjene som en tutorial. Som du gå dypere inn i design, lage ekstrautstyr som blant fotgjengere i spillet. Du kan designe nivåer av ren skøyter, eller gjøre spillet mer realistisk med travle byen aktivitet og politifolk jakter skatere fra et beskyttet område.

3 Bestem scoring system. Selv om skating spill bør være om moro, du fortsatt ønsker noen form for scoring for å imøtekomme til konkurranse stasjonen på de fleste spillere. Du bør tildele poeng for å trekke av triks. Jo større triks, jo flere poeng du bør prisen. Dessuten kan det være lurt å lage en slags flerspillermodus. For eksempel, kan tegnene spille "Horse" der de prøver å bygge en større triks serie enn de andre spillerne.