Hvordan Design et nytt spill

Hvordan Design et nytt spill


Spilldesign starter med en idé, kanskje inspirert av et eksisterende spill eller en bok eller en film, eller bare fra designerens fantasi. Designe et videospill tar mange timer med konsentrasjon og eksperimentering. Det første trinnet er å produsere et spill forslag dokument som gir en organisert oversikt over dine tanker og planer for spillet. Når du legger til flere detaljer i dette forslaget, den beveger seg fra å være en skisse av spillet til en full design beskrivelse.

Bruksanvisning

Konsept

1 Bestem grunnleggende konseptet av spillet. Er det et eventyrspill, et puslespill eller en serie av problemer? Betyr det faller inn i et eksisterende tema som science-fiction, krig eller livet simulering?

2 Definer målet med spillet. Hva er spillerens mål? Valgene kan inkludere å fullføre et oppdrag, og scoret poeng eller opprette en ny by eller gård.

3 Beskriv fullt som du utformer spillet for. Hva aldersgrupper vil spille spillet? Vil de være først og fremst mann eller kvinne? Hvor mye spillopplevelse bør de ha før de spiller? Hva slags ytterligere andeler vil de ha? Gi så mye informasjon som mulig om hvem du ønsker å spille spillet.

Historie

4 Beskriv verden der spillet foregår. Bruk ord og tegninger for å vise hvordan verden ser ut. Hvis de naturlige lovene i spillverdenen forskjellig på noen måte fra de av jorden - for eksempel, er tyngdekraften halve jordens tyngdekraft, eller magi eksisterer - da liste disse i detalj. Legg en bakgrunnshistorie om historien til de siste par hundre årene av spillverdenen eller i det minste den delen hvor spillet foregår.

5 Skriv prestory; historien bak spillet. Dette setter opp scenen på begynnelsen av spillet og fører inn i historien i selve spillet. Dette kan ikke være nødvendig for puslespill.

6 Opprett et storyboard for å bestemme flyten i spillet. Hvis det er en lineær spillet, så gi eksempler på de ulike sekvensene spilleren vil gå gjennom. Hvis spillet er ikke-lineær, så viser hvordan de forskjellige sekvenser i forhold til hverandre. Legg et anslag over hvor lang tid det vil ta den gjennomsnittlige spilleren for å fullføre spillet.

7 Liste og beskrive karakterene i spillet. Inkluder både spilleren tegn og også noen ikke-spillbare figurer. Skisser hva hver karakter vil se ut og forteller noe om deres personlighet og sine evner, og deres roller i spillet. Skriv baksiden historien for hvert tegn som forteller hvordan de kom til å være i spillverdenen.

Interface

8 Beskriv hva spilleren ser når den først kommer inn i spillet. Vis tittelen skjermen og gi opplysninger om eventuelle animerte sekvenser og om de kan være forbi. List opp valgene tilgjengelige for spilleren på denne tiden, inkludert eventuelle alternativer skjermer som gir valg som påvirker spillet.

9 Synliggjøre hvordan spilleren og karakter samhandle med spillverdenen. Vis alle sett dialoger som spilleren kan bruke, identifisere tastene eller kontrolleren knapper som skal utføre alle handlinger i spillet, og viser perspektivet av karakteren. Også detalj hvordan noen multi-player økten vil fungere.

10 Utvikle et eksempel på lydeffektene i spillet. Tenk bakgrunnsmusikk for hver scene, samt de ulike lyder som vil følge enhver handling i spillet. Hva er den generelle tonen i musikken? Hvis tegnene er å ha stemmer, så hvordan skal hver av dem høres?

Hint

  • Verve artist og musiker ressurser til å jobbe med deg på de visuelle og audio komponenter i design.