Hvordan du kan vinne en kamp mot andre roboter i "Machinarium"

Hvordan du kan vinne en kamp mot andre roboter i "Machinarium"


I eventyret puslespill, "Machinarium», spiller du som en robot i den fiktive mekanisert byen Machinarium. Når du prøver å løse plottet bak alle de mystiske onde handlinger i byen, må du løse gåter og fremgang ved å hjelpe ut andre borgere av Machinarium. En av de mest frustrerende puslespill kommer når du har funnet veien tilbake til byen og en robot som spiller saksofon ber deg om å finne noen bolter slik at han kan fikse sitt instrument. Dessverre er de boltene du trenger å bli brukt av en gammel robot i baren for et spill av "5-i-ett-rad." Du må slå den gamle roboten på sitt eget spill for å få boltene tilbake. Spillet spilles med muttere og bolter, og målet er å få fem av dine brikker på rad på brettet.

Bruksanvisning

1 Plasser første nøtter til venstre, høyre, bunn og topp av motstanderens første bolt, i den rekkefølgen. Fordi motstanderens første bolt plassering er tilfeldig, det er mange måter å vinne dette spillet, men dette er vanligvis den beste starten for de fleste vinnende strategier. Når du har omringet hans første bolt, har du kanskje lagt merke til at motstanderen har skapt en pil-lignende konfigurasjon på den ene siden av bordet som et resultat av å prøve å forutse mulige rader. For ordens skyld eksempel anta at pilen er på venstre side.

2 Plasser femte nøtt tre plasser unna motstanderens starter bolt. Det kan være i hvilken som helst retning, men generelt du ønsker å plassere den på motsatt side av motstanderens pil konfigurasjon. Fordi eksempel pilen er på venstre side, antar du plasserer det tre plasser til høyre. Motstanderen vil reagere ved å legge til en bolt til hans "pilen" til venstre. Utrydde ham med en av dine nøtter før han kan sette en fjerde bolt i den linjen. Hvis han setter en fjerde bolt i, kuttet ham i den andre enden før han kan danne fem og vinne.

3 Sett en mutter på brettet, slik at det er diagonal til brikken du bare droppet, men også danner en diagonal tredelt takt med nøtter rundt motstanderens start bolt. I vårt eksempel, vil dette være to plasser til høyre for start mutter og en plass opp. Du vil merke at dette danner de nederste to tredjedeler av en uferdig triangle.The gammel roboten vil forsøke å kutte deg av.

4 Plasser neste nøtt å fullføre trekanten. Den gamle roboten vil prøve å kutte deg av igjen. Det er her du avslører ditt sanne intensjon.

5 Sett en mutter midt i sentrum av trekanten du har opprettet. Dette vil skape to kryss og tvers tre-mutter linjer. Motstanderen vil forsøke å kutte en av dem med sine stykker. Se hvilken linje han kutter av, og deretter opprette en fire-nut linje fra den andre. På dette punktet, vil han være i stand til å stoppe deg fordi kutte av den ene enden av fire-mutter linjen vil fortsatt la du åpner for å få fem-i-ett-rad i den andre enden.