Hvordan finne Sudoku Solutions

Hvordan finne Sudoku Solutions


Sudoku er et problem-solving spill som innebærer å samkjøre tall for å danne rader, kolonner og grupper av 10. Sammenlignet med mange andre spill, har Sudoku et lite antall strategier. Når det er sagt, å vite hvordan å finne løsninger effektivt kan sterkt redusere mengden av tiden du bruker på et puslespill. Hvis du noen gang får problemer, er det noen triks du kan bruke for å få deg i gang igjen. Ved å ansette en metodisk problemløsning stil, vil du være i stand til å knekke selv de vanskeligste Sudoku puslespill.

Bruksanvisning

1 Klem etter løsninger. Dette innebærer å bruke to løses tall i koblet blokker for å finne de samme nummer i den siste blokken. For eksempel, hvis blokkene A og B har en 2 i den første og tredje rader, må blokk C inneholde en 2 i sin andre rad. Denne teknikken fungerer bra der hvis det bare én mangler tall i raden du løse for.

2 Cross-luke for en løsning. Skravering innebærer å bruke to løses tall fra tilkoblede blokker og en tredje løst nummer fra en frakoblet blokken å finne det samme nummeret i en annen blokk. For eksempel, la oss si at koblet blokker A og B er de to nederste blokkene i den venstre kolonnen og at blokk C er den øverste blokken i den samme kolonnen. Blokk D ligger i øvre høyre hjørne av puslespillet. Blokkene A og B inneholder et 2 i sine første og tredje kolonner. Dette betyr at blokken C må ha en 2 i sin andre kolonne. Men la oss si at det er to åpne plasser i den andre kolonnen, som begge kunne holde 2. Du kan bruke 2 i blokk D for å eliminere en av disse rutene, finne det riktige svaret.

3 Reduser tre-eller-mindre segmenter. Hvis noen segment har tre eller færre manglende tallene, lett blyant alle mulige svar i hver tom firkant. Deretter bruker skravering og klemme for å eliminere mulighetene til bare én gjenstår for hver rute.

4 Spot lone nummer. Etter å redusere segmentene, se etter blanks som inneholder en ensom nummer. For eksempel si at blokk A har tre åpne plasser og to av dem kan være åtte eller ni og den tredje kan være 8, 9 eller 10. Ten er en ensom tall og er derfor løsningen for denne firkanten.