Hvordan gjøre åpningen Bly i Bridge (Leksjon 12) Kostyme kontrakter

Hvordan gjøre åpningen Bly i Bridge (Leksjon 12) Kostyme kontrakter


Vi fortsetter denne todelte serien med åpning fører mot dress kontrakter. Det forutsettes at du vet det grunnleggende Bridge, og kanskje har du spilt i noen år. Den budgivning er ferdig og motstanderne har erklært en dress. Åpningen bly er alltid laget av den eldste hånd (spilleren til venstre for spillefører). Nå er vi utforsker forsvar mot sort kontrakter. Det hele starter med det første stykket. Din jobb er å få din side til en god start, og forhåpentligvis finne veien til å sette motstanderens kontrakt.

Bruksanvisning

1 SUIT KONTRAKT fører

Mot en dress kontrakt, vil åpning innlede forsøke å kontanter vinnere din lagets eller svekke motstanderens trumf farge. Du kan opprette offsuit vinnere i partnerens hånd. Noen ganger vil en liten trumf fremme til master posisjon! Kortet du velger å gjøre det første bly vil ofte avgjøre utfallet av hånden.

2 ANGRIPE fører

Dette er kortene som vinner på stedet! Hvis du har ess og konge av en offsuit, kan du være i stand til kontanter begge disse umiddelbart! Du kan holde KQJ av en offsuit. Ledende King (toppen av en sekvens) vil løsne fienden Ace, (hvis de holder dette kortet) og sette opp dronningen og muligens Jack som vinnere for din side. Ledende partneren din farge (hvis han bidded under auksjonen) er vanligvis en god tilnærming. Hvis du holder bare to kort i sin drakt, bly høyt en først, og deretter fullføre "echo" med liten plass (forberede seg til tredje runde "ruff").

3 VENTER fører

Det er kortkombinasjoner som bør unngås når du gjør den første leder. Hvis du holder AQ, Axxx, Kxx eller Q xx av en side farge, må du velge en annen avledning. Ellers kan du gi det spiller med en "gave" trick. Underleading Kings er spesielt en dårlig teknikk. Noen unntak kan gjøres hvis partneren din har bidded drakten som holder disse kombinasjonene). Ellers er din beste løpet for å velge en nøytral farge (meningsløst lave kort) og venter på at partneren din til å gi noen retning for din side.

4 lEDENDE TRUMP

Hvis auksjonen har indikert en reell kamp på motstanderne å nå sitt endelige dress kontrakt, kan en trumf bly være svært effektive. (Et vanlig auksjon av denne typen er svaret av en motstander av sin egen drakt, i stedet for å støtte sin partner trumf bud). Ideen er å redusere ruffing eller kryss trumping kraft av hånden. Men hvis du holder K x eller Q xx av trumf, vil du kanskje revurdere en trumf bly (kanskje partner har bud en dress av sin egen).

5 Lange og korte DRAKTER

En effektiv leder er en ensom kort ( "Singleton") i en side farge. Ideen er å ha partner spille dette dress tilbake til deg hvis han får ledelsen (vanligvis ved en tapende trumf finesse). Nå vil du sannsynligvis vinne en billig trumf trick med en krage. En annen god leder er en lang drakt med fem eller seks-kort lengde. Ideen er å gi partneren en sjanse til å ruff eller å tvinge fører for å svekke sin trumf farge.

Hint

  • Lytt til auksjonen! Det vil gi ledetråder for den beste åpningen bly.
  • Se kortene at partneren din spiller, spesielt "høy-lows" i offsuits.
  • Toppen av naturlige sekvenser (KQJ, QJ-10) er aggressive fører.
  • Den Stayman-konvensjonen gir ofte nyttig informasjon til din side.
  • Ikke føre trumf hvis auksjonen består av trumf bud bare.
  • Ikke underlead ess eller konger, da dette ofte gir bort triks.
  • Fører ikke passer der begge motstanderne er blottet (kalt en "ruff / sluff")