Hvordan lage Cloud Strife i "3D Dot Game Heroes"

"3D Dot Heroes" er et PlayStation 3-spill som betaler hyllest til eldre åtte-bit spill med sin unike 3-D pixel stil. En av de mest attraktive funksjonene i spillet er muligheten for spillere å lage sine egne modeller for hovedpersonen gjennom bruk av redaktøren. Mens mestring pixel redaktør vil kreve tid, kunstnerisk dyktighet og kreativitet, kan spillerne raskt lære mange av de tekniske aspektene av redaktøren for å hjelpe dem i deres reise. Før lang tid, bør en spiller være i stand til å lage modeller som en Cloud Strife, Donkey Kong eller Link modell.

Bruksanvisning

1 Søk på Internett for et kornete bilde av den karakter du ønsker å gjenskape. Hvis du ikke finner et kornete bilde, vil et bilde være nok. Pixelated bilder er optimal fordi de stedene og farger av pikslene kan overføres direkte inn i spillet.

2 Lag en stående modell som skal brukes som basis for alle seks rammer av din karakter. Velg "Stå" og klikk "Rediger Pose".

3 Legg piksler til den sentrale boksen for å gjøre grunnleggende bilde av din karakter. Vær sikker på at du orientere karakter, slik at forsiden peker den gule pilen nederst på skjermen.

4 Lag frem tegnet nederst på pikselen boksen og jobbe deg oppover. Det er vanligvis best å starte på bunnen, fordi det hindrer deg fra å gjøre tegn som er for høy eller for kort.

5 Bygg kroppsdeler oppover langs kroppen. Etter føttene, bygge ben, torso, armer og hode. Bruk hvit for Cloud hud, blå eller svart for hans klær og gul for håret hans. Legg et belte av en annen farge enn klærne til kontrast hans antrekk.

6 Kjøtt ut din karakter ved å utvide dimensjonene av karakteren fremover og bakover. Modeller har en tendens til å være tilstrekkelig bred og høy, men ofte mangler dybde. Legg dybde til karakteren din bryst, øke tykkelsen av hodet og forlenge føttene. Cloud Strife er tykkeste punktene er håret og brystet, så vær sikker på å legge mye av dybde.

7 Kopier "Standing" posere for "Walk 1" positur. Åpne "Walk 1" positur og redigere det ved å klippe og lime alle pikslene på ett ben en enkelt piksel fremover. Gjør det samme for det andre benet, men i motsatt retning.

8 Kopier "Standing" posere for "Walk 2" positur og følger den samme prosessen for Walk en positur. For Walk to positur, snu plasseringen av føttene. Dersom høyre ben var videre i Walk en, gjør det det bakre beinet i Walk to.

9 Kopier "Standing" posere for "Hurra" positur. Flytt alle pikslene opp en plass å etterligne hopping. Tegne armene i en oppadgående posisjon til å indikere spenning.

10 Kopier "Standing" posere for "Attack 1." Tegne figurens venstre arm frem i en slående posisjon. Du kan tegne ben å etterligne en aggressiv kamp posere, om ønskelig.

11 Kopier "Attack 1" posere for "Attack 2" positur. Tegne figurens høyre arm frem til å etterligne et angrep positur.

Hint

  • Vær tålmodig med din karakter og gå tilbake til det selv etter at du er ferdig. Opprette en piksel modellen er en kreativ prosess som tar tid og inspirasjon. Det kan ta deg flere dager med forsiktig endring før du er helt fornøyd med din modell.