Hvordan lage din egen Match ordspill

Hvordan lage din egen Match ordspill


Et ord som passer spillet er en visuell aktivitet som fremmer læring på en morsom måte. Det er ofte brukt for å gjenerobre en leksjon. Du kan lage din egen matchende ordspill på papir eller på datamaskinen. For å forbedre hukommelsen, tillater spillere å snu et kort med et ord på undersiden og gjett hvor dens kamp er plassert. Hvis du recapping en leksjon, kan du ha spillere matche beskrivelser til ord du har gjemt i en annen kolonne.

Bruksanvisning

Match Beskrivelser til ord

1 Tegn eller opprette et rutenett med to rader og to kolonner på en blank side.

2 Skriv eller skrive "Beskrivelse" i den første raden i den første kolonnen.

3 Skriv eller skrive "Ord" i den første raden i den andre kolonnen.

4 Gå til den andre raden i den første kolonnen. Skriv eller skriv ledetråder for hvert ord på egne linjer, slik at hver er rett under den forrige ledetråd.

5 Gå til den andre raden i den andre kolonnen. Skriv eller skriv de samsvarende ordene i tilfeldig rekkefølge og på egne linjer, slik at hver er rett under det forrige ordet.

6 Legg instruksjoner for spillet til toppen av siden din, for eksempel: ". Tegn en linje for å koble ord som passer til beskrivelsen" "Match hvert ord med den korrekte beskrivelsen" eller

Match Words for Memory

7 Opprett eller tegne et rutenett av alle størrelser på en blank side. Skriv eller skriv et ord i en tilfeldig celle i rutenettet.

8 Omskrive eller skriv det samme ordet i en annen tilfeldig celle, så det vises to ganger.

9 Skriv det neste ordet for ordet kampen i en ny celle og skrive ordet i en tilfeldig celle. Gjenta dette trinnet til du har lagt til alle de samsvarende ordene du trenger.

10 Skriv ut rutenettet (hvis laget på en datamaskin).

11 Kutt ut ordene, ved hjelp av linjene på rutenettet som en guide. For å spille spillet, snu ordene over og stokke dem på et flatt underlag, for eksempel et bord eller på gulvet. Bytter snu i løpet av ord og forsøker å matche parene. Fjern de matchet par i separate hauger for hver spiller. Personen som matcher de fleste parene er vinneren.