Hvordan lage din egen MMORPG

Opprette et Massively Multiplayer Online Role Playing Game - eller MMORPG - kan bringe glede og tilfredshet for de som nærmer seg med omsorg og omtanke eller stor forferdelse for de uforberedt til å håndtere de skremmende kravene til oppgaven. Vanskeligheten avhenger av kompleksiteten, interaktivitet og effektivitet av spillet du ønsker å lage, og du vil finne at fornuft og enkelhet uansett når du utformer et MMORPG. Men uansett hva du bestemmer deg, begynner hver kamp nesten på samme måte, uansett hvor enkelt eller komplisert det er.

bruksanvisning

1 Danner en sammenhengende visjon om hva du vil at spillet skal se ut og føles som når du er ferdig. Dette bør alltid være den aller første skritt i å skape et MMORPG. Du må finne ut om spillet vil være en MUD, en 2D eller 3D MMORPG, samt graden av interaktivitet du ønsker spillerne å nyte og kompleksiteten av spillene aspekter. Å gi tanke til mekanikk, sikte og stemningen i spillet vil også gi deg en god ide om hva du trenger å arbeide på. Å ha en god disposisjon og et solid inntrykk av spillkonseptet vil guide deg som spillutvikling utvikler seg, slik at du kan dra full nytte av verktøyene som er tilgjengelige for deg.

2 Velg alternativer for å håndtere de mest grunnleggende elementene i MMORPG. Bestemme din klient / tjener-modellen vil gi deg en god ide om hva du kan forvente fra din MMORPG ned linjen. Utviklere anbefaler å gjøre for at du velger riktig nettverksprotokoll for lagringstypen du har valgt for spilldata. De fleste uavhengige utviklere har to alternativer: database og fillagring, hver med forskjellige fordeler og ulemper. Derfor må du velge om du vil adoptere TCP eller UDP som nettverksprotokoll. Forsker på alle aspekter av hver av disse alternativene kan stave suksess eller fiasko tidlig, så de danner byggesteinene som ligger til resten av kampen vil stå.

3 Velg den interne protokoll for overføring, måten MMORPG vil omhandle sende og motta pakker og hvordan den klarer båndbredde. De fleste alternativene sveve mellom systemer som vil tillate deg å maksimere båndbredde og systemer som maksimerer konsistens, ved å manipulere størrelsen på pakkene som sendes og mottas av serveren. Når du bestemmer deg for dette, må du bestemme hvilken server modell du vil bruke; enten du velger gjengede eller ugjengede stikkontakter, vil hver gi klare fordeler og ulemper som du må vurdere nøye.

4 Avgjør om du vil at MMORPG å ha en tekstbasert utseende, en 2D eller 3D spillmotor. Uansett hva du velger, må du nøye forskning klient alternativer tilgjengelige for deg, for å ta en beslutning som vil passe dine behov i det lange løp. Avhengig av hva du velger, må du kanskje plukke opp ytterligere kunnskap for å skape de visuelle effektene du ønsker, spesielt hvis du bestemmer deg for å utvikle et 3D-spill.

5 Løse gjenstående problemer av spillmekanikken, som for eksempel spill konsistens. Bestemme hva spillerne kan og ikke kan gjøre, og bestemme den beste måten å hindre dem fra juks, ofte avgjør hvordan spillerne vil reagere på spillet ditt. Håndheve alle aspekter av spillets mekanikk effektivt kan skille din MMORPG som et godt spill. Den beste måten å beskytte din investering i tid og krefter ligger i å gi spillere med konsistente og logiske mekanikk.