Hvordan lage din egen Zoo Farm spill

Hvordan lage din egen Zoo Farm spill


Klaus Teuber, designeren av den prisbelønte brettspillet "Settlers of Catan," hevder de beste spilldesignere er selv spill entusiaster. For de med en lidenskap for zoo og husdyr samt spill, designe og lage en dyrehage gård spillet kan presentere en utmerket mulighet til å utnytte konkurrerende enthusiasms. Gjør din egen zoo gård spillet krever at du conceptualize og planlegge format, objektiv og strukturen i spillet før du tester sin spillbarhet og, kanskje enda viktigere, sin re-spillbarhet.

Bruksanvisning

1 Identifisere formatet av spillet. For eksempel, hvis du har kunnskaper om programmering, kan du forsøke å designe en databasert zoo gård spill, som ligner på MyZoo eller Farm Town. Hvis du planlegger å spille dette spillet med venner eller familie i en stasjonær setting, kan du designe et brettspill som The Family Farm eller Zoomania Zoofari. Du kan også designe andre typer ikke-prop-baserte spill, som for eksempel enkle skattejakter eller trivia- eller informasjonsbaserte spill.

2 Velg et mål for spillet. For eksempel kan målet være å undervise eller lære så mye du kan om forskjellige zoo og husdyr i løpet av spillet. Tilsvarende kan målet være å avsette poeng eller reise rundt et kart eller rute.

3 Avgjør om spillet vil være konkurransedyktig eller ikke. En konkurransedyktig zoo farm spillet ville pit deg mot en motstander, enten en virtuell motstander eller en real-life motstander, som dere begge forsøk på å oppnå målet med spillet før eller bedre enn den andre.

4 Conceptualize hvordan et spill spiller vil flytte fra starten av spillet mot målet med spillet. Bruk brainstorming aktiviteter som konsept diagrammer og freewrites, bruker andre spill med lignende formål som modeller. For eksempel, hvis du har besluttet å opprette en dyrehage gård brettspill der målet er å rase rundt et kart over en gårdens husdyrpark mot tre andre konkurrenter, kan du ha spillere rulle terningen eller trekke kort for å finne ut hvordan de beveger seg rundt på brettet.

5 Utforme et system av risiko og avkastning for spillet ditt. Disse vil holde spillet interessant og utfordrende. For eksempel, for en datamaskin-basert spill der du prøver å avsette poeng basert på hvor mange virtuelle zoo dyr du holde i live i løpet av et år, kan du introdusere risikoer som virtuelle sykdommer eller andre plager som kan skade dyrene. På samme måte kan du introdusere belønninger som for eksempel et overskudd av mat eller en spesielt produktiv hekkesesongen.

6 Bygg en prototype for spillet ditt. Fokus på mekanikken i spillet selv, snarere enn den ekstra accoutrements som fancy design eller grafikk. For eksempel, hvis du designer en datamaskin-basert spill, begrense deg til koding relatert til gameplay, snarere enn koding knyttet til grafikk. Hvis du utformer en gatefeier jakten-aktig spill, fokus på hvilke typer elementer for å bli plassert og pekte på en zoo eller gården, snarere enn utformingen av gatefeier jakten kortet.

7 Test mekanikken i spillet med riktig antall spillere. Testing av mekanikk krever at du spiller gjennom spillet, ta av eventuelle pauser eller glitches som påvirker spillet. Vær spesielt oppmerksom på eventuelle måter som spillet kan være for lett eller for vanskelig, samt hvordan spillet kan bli overflødig eller kjedelig.

8 Tweak elementene i spillet som påvirker spillet negativt. For eksempel, hvis en kortbasert zoo spill hvor spillerne matche ulike zoo dyr blir umulig å tape på et visst punkt, fordi det er et begrenset antall dyr kort for å matche, legge til flere korttyper.

9 Test og justere mekanikken til spillet er fast, morsom og utfordrende.

10 Legge til elementer i spillet for å gjøre det estetiske appellerer til spillere. For eksempel, hvis du bygger en datamaskin-basert spill, design tiltalende grafikk for de ulike dyrehagen og husdyr. Hvis du designer en trivia-basert spill, utvikle standardiserte og lett-å-lese score kort eller spørsmålskort. Hvis du designer et brettspill, utforme et pent lagt ut, malt og polert spillebrett og brikker.