Hvordan lage en enkel skjulte objekter spillet

Hvordan lage en enkel skjulte objekter spillet


Hold barna underholdt med en mystisk skjulte objekter spillet. Det fine med et slikt spill er at du ikke trenger å bruke en formue på en produsert brettspill og aktiviteten er lett tilpasses avhengig av objektene du velger å skjule. Vurdere å opprette et tema for dine skjulte gjenstander eller endre opp elementer hver gang du spiller spillet. For å få barna tenke kritisk, lage en serie av ledetråder som hint på hvor enkelte objekter er skjult rundt spillet plass.

Bruksanvisning

1 Velg et sted å skjule objekter for spill; det er viktig å definere grenser slik at barna ikke søker etter objekter i forgjeves. Tenk gjemmer gjenstander utendørs hvis været er planlagt å være samarbeidsvillig; ellers, plan for spillet skal foregå innendørs i et rom eller rekke rom på et sted som ditt hjem, kirke eller skole.

2 Samle en rekke små gjenstander fra rundt hjemmet for å skjule for spillet. Eksempler på elementer kan inkludere figurer, fingerbøl, mynter, knapper og andre nicknacks. Du kan også lage dine egne objekter for å skjule bruk av papir cutout former. Som en generell regel, ikke skjule elementer som er knuselig eller verdifull.

3 Lag en rekke ledetråder basert på de objektene du har valgt å skjule. Dette kan være visuelle eller skriftlige spor avhengig av aldersgruppe og leseferdigheter av barna som skal delta i spillet. Prøv å lage smarte gåter og rim for ledetråder hvis mulig.

4 Skjule objekter rundt den plassen du har valgt å bruke. Ta notater av spesifikke gjemme steder som du skjuler hvert element; dette vil hjelpe deg å avgjøre hvilke objekter forbli unfound på slutten av spillet for enkel samling og opprydding. Ikke la spillerne til å kikke på disse notatene.

5 Gi hver spiller en liste over ledetråder for å finne skjulte objekter, så gi dem en tildelte periode for å finne gjenstandene; denne perioden bør ikke være for lang, men bør være realistisk basert på hvor mange gjenstander du har skjult, samt hvor vanskelig dine ledetråder er. Etter tidsperioden løper ut, kaller spillerne tilbake for å avsløre hva de har funnet. Spilleren med de funnet gjenstander vinner spillet.