Hvordan lage en Skybox i UDK

UDK er et videospill development kit som bruker Unreal-motoren. Du kan opprette egendefinerte spilltyper, kart og mods med UDK. En skybox i UDK er en antenne overlegg som forbedrer detaljene og atmosfære som dekker et kart. UDK kommer med innebygd skybox materialer som kan brukes, eller du kan importere nye tilpassede skybox teksturer. For å gjøre en skybox for et kart i UDK, åpner innholdsleseren og søk etter himmel mesh teksturer.

Bruksanvisning

1 Load UDK og starte et nytt kart eller åpne en allerede eksisterende.

2 Åpne Content Browser på toppen av skjermen, og klikk på "Alle eiendeler."

3 Klikk på "Statiske Meshes" og skriv "Sky" i søkefeltet. Velg en sky mesh som du liker og dra det videre til kartet feltet.

4 Bytt til side-visning for å få en bedre vinkel av mesh og spre den over kartet verden.

5 Høyreklikk på skybox mesh for å åpne egenskapene. Fjern merkingen den følge alternativer for å sikre din skybox ser riktig under spilling. "Skygger", "Cast Dynamiske Shadows" og "Cast Statiske Shadows" Merk av for "Godta Lights" og "Godta Dynamiske Lights" for å slå av disse alternativene på.

6 Klikk "Lagre" når du har fullført kartet.