Hvordan lage en Velocity Graf Fra en Akselerasjon Graph

Hvordan lage en Velocity Graf Fra en Akselerasjon Graph


Matematikk kan deles inn i en rekke sub-disipliner inkludert kalkulus, statistikk og mekanikk. Mekanikk er studiet av bevegelige organer og bruk av matematiske uttrykk for å forutsi kropps baner. Tre av de viktigste mengder i mekanikk er posisjon, hastighet og akselerasjon. Disse mengdene er ofte plottet i en graf for å visualisere hvordan et legeme beveger seg med tiden. Når du plotte akselerasjon, kan du generere hastigheten grafen.

Bruksanvisning

1 Tegn vertikale linjer mellom x-aksen og kurven på tids akselerasjon graf, ved hjelp av en linjal. Bruke et avstands (h) fra ca. 2 sekunder på x-aksen. Når prosessen er ferdig, bør arealet under kurven deles opp i strimler.

2 Beregne arealet innenfor hver stripe. Området i hver seksjon er lik den gjennomsnittlige hastighet i løpet av den tiden. For å finne arealet for hver stripe, bruker trapezium regelen. For hver stripe, finne y-verdiene på kurven ved begynnelsen og slutten av stripe. For eksempel, ved x = 0 y kan være 4 og ved x = 2 y kan være 6. Formelen for å finne området gitt disse punktene er: Område = h / 2 (y0 + 2Y1) hvor h er avstanden på x aksen (2), er y0 den y0 verdi ved x = 0, og Y 1 er verdien for x = 2. Ved å følge eksempel, ville området av segmentet være:

Område = 2/2 (4 + (2 * 6) = 16 m / sek.

Derav gjennomsnittlig hastighet mellom x = 0 og x = 2 er lik 16 m / s. Gjenta dette trinnet for hvert av segmentene på grafen.

3 Tegn en tabell som viser verdiene for området (eller hastighet) for hvert segment. I den første kolonnen plassere den gjennomsnittlige tid (dvs. det punkt på x-aksen, hvor området ble funnet). I den andre kolonnen plassere området (hastighet). For eksempel:

Tid (s) = 2 Area / Velocity (m / s) = 16 Koordinater (2,16)

Tid (s) = 4 Area / Velocity (m / s) = 20 Koordinater (4,20)

Tid (s) = 6 Area / Velocity (m / s) = 20 Koordinater (6,20)

Tid (s) = 8 Area / Velocity (m / s) = 16 Koordinater (8,16)

Tegn en graf, og merker den x-aksen "Time (s)" og y-aksen "Velocity (m / s). For det første settet med koordinater i tabellen finner der x og y verdi krysser hverandre, og legg et kors på det punktet. Gjenta dette for de andre punktene. Bruk en linjal for å bli med tilstøtende poeng. hastigheten grafen har nå blitt generert fra akselerasjon grafen.