Hvordan lage et brettspill med førskolebarn



Et brettspill er praktisk talt definisjonen av "kvalitetstid" med en preschooler, men når det er et spill du og din preschooler oppfinne sammen, kan det bli enda mer. Sett sammen en grunnleggende race-type spillebrett som bruker farger for å fortelle spillerne hvor de skal flytte sine brikker. Etter hvert som barnet lærer, kan du legge bokstaver, først for enkel anerkjennelse for pre-lesing, og senere for første bokstavene i ord. Selv senere kan du spille ved å sette bokstavene sammen til ord, eller legge til og trekke tall i aritmetiske problemer.

Bruksanvisning

1 Skjær en firkant av jevn størrelse fra hver farge av håndverket skum og sett til side for dør. Skjær de resterende ark med farget skum i grove firkanter eller andre former, hver ca 2 inches bred på det bredeste delen av formen. La din preschooler å bidra til å kutte hvis han klarer skum; presisjon form spiller ingen rolle.

2 Skjær en trekant på hver av to hjørner av hvitt skum, ca 5 tommer på de bredeste sider. Vis barnet ditt, som du limer en trekant i hver av to motsatte hjørner av papp, at man vil være utgangspunkt for løpet, og det andre målet.

3 Be barnet ditt til å velge en av de fargede brikkene du har klippet. Hjelpe henne å bruke lim på den ene siden av stykket og plassere den nær en av de hvite trekantene for å starte spillet banen. Arbeide sammen for å plassere flere fargede brikkene i en svingete vei og en blanding av farger, og endte på den andre trekanten.

4 Skjær form av en liten "t" laget av seks kvadrater fra hvitt skum for å bygge dysen. Hver rute skal være 1/4 tomme større i hver retning enn de ensartede firkanter du kutte i trinn 1. Med ditt barns hjelp, lime en av de fargede rutene på hver del av den hvite t. Når limet er tørt, forsiktig krøll skum mellom farge firkanter. Snu t over og brett opp tverrstykkene til å danne en boks. Tett hvert hjørne av boksen med et stykke førstehjelp tape. Bøy den siste plassen over til å møte de fire "vegger" og fest den med tape.

5 Klipp to trekanter fra hvitt skum, hver 1 1/2 inches over den korte siden og 3 inches fra den siden til spissen. Klipp to små firkanter, 1 1/2 inches på hver side. Dekorere eller merke en trekant for hver spiller. Cut slisser 3/4 inches lange i midten av den korte siden av hver trekant og på en side av hvert kvadrat. Monter spaltene sammen for å hjelpe markørene stå.

6 Spill spillet: Hver spiller i sin tur kaster terningen og flytter markeringen sin til neste patch langs stien av fargen som vises på toppen av terningen. Den første spilleren til å nå den andre trekant vinner.