Hvordan lage et kortspill

Kortspill er utrolig enkle, men faktisk krever mye arbeid å sette sammen. Noen kortspill bruke varianter av standard kortstokk med 52 kort, mens andre bruker kort av sin egen unike design. De mest forseggjorte kortspill er trading kortspill, som har tusenvis av forskjellige kort som spillerne samle og bygge inn i bestemte dekk. Hvis du liker kortspill og ønsker å designe en av dine egne, lønner det seg å følge en grunnleggende generell mal.

Bruksanvisning

1 Utvikle en idé til et kortspill. Det kan være så enkelt eller forseggjort som du vil, men det må ha visse spesifikke egenskaper for å fungere. Et kortspill krever et visst antall vinn forhold for å avgjøre vinneren. Det må også strategi alternativer for spillere til å vedta for å nå de vinne forhold, men det må også gi rom for tilfeldigheter, siden kortstokken vil mest sannsynlig bli stokket. I tillegg vil du trenge en krok for å vekke spillernes interesse: noe enkelt og lett å forstå som gir kortspill med en enhetlig tema.

2 Bestem spilleregler for kortspill. Dette inkluderer turn sekvens, måten spillerne spiller kortene sine og effekten hvert kort har på spillet. Den relative kompleksiteten i hver sving sekvens bidrar til å bestemme tempoet i spillet, og spesielt kompliserte kortspill kan innebære at midlertidige problemer, som en klar sving sekvens vil bidra til å lindre.

3 Tegn opp en liste over alle kortene i spillet, som beskriver de spilleregler for hver enkelt og effektene hver og en vil ha på spillet. Med noen kortspill - spesielt Samlekort spill - reglene må være beskrevet på kortet overflate, så du bør være så kort og konsis som mulig.

4 Design foreløpige versjoner av kortene dine ved hjelp av en grafisk design program og skrive dem ut på skriveren. De trenger ikke å være fancy på dette punktet; de trenger bare å ta med alle regler på overflaten. Når de har blitt skrevet ut, klippe ut hver enkelt og skyv den inn et plastkort ermet sammen med et eksisterende kort for å gi støtte. Du kan bruke standard 52-dekk kort for dette formålet, kort fra spill som Magic: The Gathering, eller baseball eller fotballkort.

5 Bruk av trykte kort, spille spill med venner for å finne ut om det er noen problemer. Se spesielt for "ødelagte" elementer som gjør stykket for treg, for fort, for kjedelig eller for tiltet i favør av en bestemt element. Hold play-testing til du er fornøyd med resultatet, revidere reglene for hvert kort som passer dine play-testresultater.

6 Lag en formell grafisk design for kortene dine. Fronten av hvert kort skal vise relevante regler samt et grafisk element for eksempel et bilde som viser hva det gjør. Baksiden av hvert kort skal være ensartet, noe som vil hindre spillere fra å identifisere individuelle kort under avspilling. Grafisk design programmer som InDesign eller Photoshop er en utmerket måte å utforme et sett med kort.

7 Skriv opp et sett av regler for kortspill, formelt som beskriver hvordan det skal fungere. Reglene bør inneholde en oversikt over spillet, en steg-for-steg eksempel på en typisk sving og en ordliste definerer noen av de formelle vilkårene som brukes i spillet.

8 Skriv ut inntil endelige kopier av kortspill på kartong, eller bare bruke papir utskrifter limt til eksisterende kort fra andre spill. Hvis du har ressurser, kan du ta kontakt med en print-on-demand-tjeneste for å skrive opp profesjonelle kopier av kortene dine. Tjenesten vil gi spesifikke instruksjoner om formatet det er behov for å skrive ut kortspill.

Hint

  • Kortspill ofte nytte av flere personer som jobber på dem på en gang, noe som betyr at du kan overlappe noen skritt for å flytte skapelse sammen. En grafisk designer, for eksempel, kan være å jobbe på utseendet av kortene dine på samme tid som spiller-testere fortsette å avgrense rules.Most samlekort er 3 1/2 inches høy og 2 1/2 inches lang, noe som er en praktisk størrelse for stokking og spille enkelt.
  • Hvis du har tenkt å selge spillet for profitt, sørg for at det overholder alle gjeldende lover om opphavsrett. Hvis spillet ligner innstillingen eller system av et annet spill for tett, kan du ikke få lov til å publisere det for profitt.